Razbito ogledalo: o različnih razsežnostih postjugoslovanskega dokumentarca

Magdalena Tutka-Gwóźdź

Prevedel Bor Pleteršek

Dokumentarni film s področja bivše Jugoslavije se je porodil iz skoraj obupanega dejanja, ki je merilo na »reševanje« resnične podobe resničnosti, ki je bila ustvarjenja v času bolj ali manj spektakularnih konfliktov, ki skromnega človeka vendarle vedno udarijo z veliko silo. Trenutno ima vlogo nenehne opozicije komunikacijskim medijem srednjega toka in tako predstavlja pomemben izraz družbene kritike. Razmišljanja o »razbitem ogledalu«, ki kaže razne obraze postjugoslovanske identitete ali raje njene fragmente – ki so včasih samo delni odsevi drug drugega – bi moralo biti sklenjeno z »odprtim« sklepom; zato je potrebno omeniti, da omenjeni problem ne le ohranja svojo popularnost (čeprav interes zahodnih medijev opazno bledi), ampak bo verjetno njen vrhunec dosegel v bližnji prihodnosti.

Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!