Ko je konec šele začetek: sistemsko nedoločljiva (ne)kritičnost

Nina Cvar

Povzetek:

Besedilo premišljuje o potencialni kritičnosti in subverzivnosti serije Oglaševalci in si za izhodišče jemlje zaključni prizor serije, v katerem Matthew Weiner, izvršni producent, glavni scenarist, pa tudi režiser t. i. finalnih epizod Oglaševalcev, gledalca skuša prepričati, da je avtor ene najbolj slavnih oglaševalskih kampanj v zgodovini oglaševanja prav Don Draper. Pričujoči prizor gre razumeti na več ravneh, vsekakor pa ga lahko označimo za tipični prijem kakovostne televizije. Da bi pokazali, zakaj je tako, besedilo uvodoma začrta okvire kakovostne televizije, v nadaljevanju izriše grobo genealogijo televizijskega medija, vse do zadnjega vala kakovostne televizije in njenega prečenja s t. i. družbo nadzora. Poskus predložitve odgovora na osrednje raziskovalno vprašanje se sklene z evokacijo filozofskega razmisleka o subverzivnosti reza, ki se ga v finalnem prizoru poslužijo ustvarjalci serije.

Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!