Veličastnih 70

Anja Banko

Podlih osem (The Hateful Eight, 2015) je najnovejši, osmi film ameriškega režiserja Quentina Tarantina, ki se bo vpisal v zgodovino – če ne zaradi formalnih ali idejno-tematskih odlik, kot film, ki je obudil že vsaj pol stoletja pozabljeni filmski format 70 mm. Tarantino je kot filmski nostalgik in igriv postmodernist vestern posnel v formatu ultra panavision 70 in ga v distribucijo poslal (tudi) v obliki roadshowa, ki v času, ko film kraljuje predvsem na malih zaslonih (televizije in računalnika), nostalgično opominja na zlato dobo »kino-kulture« in skozi spektakel oživlja idejo filma kot družabnega in družbenega dogodka. Poleg vprašanj estetike skozi premislek o prevezavi med formo (filmskim formatom) in idejo odpira Tarantinovih Podlih osem aktualne družbenokritične tematike, ki odsevajo stanje sodobne ameriške družbe.

 

Ključne besede: Tarantino, format ultra panavision 70, cinefilija, postmodernizem, maske, vestern, roadshow, spektakel.

Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!