Na sledi zadnjemu dekletu: gledalstvo in spol od Hitchcocka do Taran

Tina Poglajen

Trop zadnjega dekleta, kot ga utemelji Carol Clover, po eni strani uteleša konservativno ideologijo ženskosti, po drugi pa so se moški-gledalci izjemoma prisiljeni identificirati z ženskim likom. Na njegov nastanek in razvoj skozi lik femme fatale so vplivale specifične zgodovinsko-kulturne okoliščine. Podobno velja tudi za žanr slasherskega filma. Nasilje, ki je dovoljeno zadnjemu dekletu, je zgolj odziv na ravnanje moških. V teh filmih je problematična tudi moškost (morilca). Carol Clover pri utemeljitvi zadnjega dekleta delno še ostaja pri spolni binarnosti, saj kodov maskulinosti in feminilnosti v žanrskih filmih ne postavlja pod vprašaj. Zadnje dekle se danes pojavlja v spremenjeni različici akcijske junakinje in subverzivnih predelavah tropa.

 

Ključne besede: zadnje dekle, femme fatale, žensko nasilje, slasherski film, spol v žanrskem filmu, akcijske junakinje.

Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!