Fantomske niti: oris dvojnosti in prostora v filmih Christiana Petzolda

Michael Pattison

Osem kinematografskih celovečercev Christiana Petzolda s svojo kompleksno razporeditvijo narativnih tehnik in estetskih slogov tvori filmografijo, v kateri Nemčija in Evropa kot območji duhov naseljujeta in utelešata mejni prostor: sedanje obrobno ozemlje, v katerem straši njihova preteklost in trenutno iskanje identitete, temelji na ideji podvojitev in razcepov ter na kontingencah sočasnosti. Petzoldovo delo opredeljuje čudno hibriden pristop h geografsko specifičnemu: tako kot njegovi liki pogosto kažejo na kulturno specifične referente, medtem ko so hkrati okleščeni do abstrakcije, so vsi njegovi filmi zakoreninjeni v podrobnostih lokacije, a hkrati izražajo kjerkolišnjost. S poudarjanjem dvojnega v posameznem filmu in med filmi Petzoldova kinematografija uspeva zaradi ideje rime: njegov opus temelji na predelavi in rekonfiguraciji, kar je značilnost, ki doseže svoj logični povzetek v njegovem zadnjem filmu Tranzit (Transit, 2018).

 

Ključne besede: Petzold, narativne tehnike, estetika, hibridni pristop, geografija.

 

Integralna verzija se nahaja v tiskanem KINU!