Domači kino in tipologije spreminjanja filmskega formata

Paolo Caneppele

Kopije ameriških in evropskih filmov na malem formatu so se pojavile skupaj z izumom malega formata. Kopije podjetja Pathé Kok in Edisonov kinetoskop so filmom, izvorno predvajanim s 35-mm traku, v domačem kinu povrnile (komercialno) življenje. Filmski producenti so tako s pomočjo malih formatov podaljšali komercialno življenje svojih filmov. Ta strategija je doživela razcvet v povojnem obdobju (z začetkom v 50. letih), ko so trg amaterskih filmov preplavile kopije popularnih filmov na malem formatu. Amaterji so filme kupovali in predvajali v domačih kinih, včasih so jih celo vključili v lastna filmska dela.

 

Ključne besede: kopije na malem formatu, vizualni spomin, ljubiteljstvo, občinstvo, amaterske filmske prakse, zbirateljstvo, domači kino.

 

Integralna verzija se nahaja v tiskanem KINU!