Slava je sonce mrtvih: varljive percepcije Kubrickovega Napoleona

Matic Majcen

Članek se še enkrat poglobi v proces nastanka Kubrickovega nedokončanega filma Napoleon, zlasti z vidika razmisleka, kakšna bi bila danes režiserjeva filmografija, če bi ta film nastal namesto Peklenske pomaranče (Clockwork Orange, 1971). Razmišljanje v tej smeri je še posebej zanimivo ob upoštevanju prvotno zamišljene oblike Kubrickovega prejšnjega filma, 2001: Odiseja v vesolju (2001: A Space Odyssey, 1968), ki je bil v produkcijskem procesu dolgo načrtovan kot mnogo bolj konvencionalen od tistega, ki ga je režiser nato poslal v kino. Avtor postavi tezo, da bi uresničeni spektakel o Napoleonu Kubrickovo ustvarjanje usmeril v bolj konservativne hollywoodske vode, torej ga je prav odpoved tega projekta prisilila, da je soočenje z nižjimi produkcijskimi sredstvi kompenziral z bolj drznim avtorskim izrazom v Peklenski pomaranči.

 

Ključne besede: Stanley Kubrick, Napoleon, nedokončani filmi, novi Hollywood.

 

Integralna verzija se nahaja v tiskanem KINU!