Ko poletje počasi lega k počitku in se jesen že pripravlja na svoj nastop, se Ostrilci in Ostrilke na tradicionalni festivalski filmskokritiški delavnici Ostrimo pogled na FeKK-u! prijetno podružimo ob kratkih filmih. Izplen letošnje delavnice, ki je potekala med 16. in 21. avgustom, je 15 tekstov, ki jih je spisalo pol ducata delavničarjev. Pisarije sta pozorno, s konstruktivnimi komentarji pospremila mentorja dr. Maja Krajnc, odg. ur. revije KINO!, in Kristian Božak Kavčič.

Tudi letos je FeKK nanizal obilico raznovrstnih sklopov. Najprej smo se ustavili pri spremljevalnem programu slovenskih kratkih filmov FeKK SLO: Drugi val in takoj po projekciji pograbili za telefone, diktafone in o ozadju njihovih filmov dodobra preizprašali prisotna domača avtorja, dokumentaristko Nejo Tomšič in nekdanjega Ostrilca Lenarta Sušnika. Tudi prihodnje dni so zaznamovali pogovori z gosti festivala. O intuitivnem ustvarjanju in iskanju umetniških povezav, ki jih običajno ne vidimo, je spregovoril režiser in žirant na FeKK-u, Stefan Kruse Jörgensen, o filmu in filmskih akterjih – arhivarjih, kuratorjih, zgodovinarjih itd. – v kontekstu nove ekološke realnosti in o avtentični filmski izkušnji je poglobljeno razmislil med drugim nekdanji programski vodja Kinodvora, odgovorni urednik revije KINO!, programski vodja Slovenske kinoteke, urednik filmskega programa v muzeju George Eastman v Rochesterju, trenutno pa kurator avstrijskega filmskega muzeja v Dunaju, Jurij Meden. Pogovorili smo se tudi s starim znancem Ostrenja pogleda Martinom Drakslerjem o njegovem diplomskem kratkem igranem filmu Maks (2021).
Transkripcije pogovorov in tekste o izbranih kratkih filmih najdete pod zavihkom Besedila z delavnic.

Še posebej pozorno so udeleženci delavnice ob poznih večernih urah spremljali tekmovalni program slovenskih filmov – enemu je bilo namreč treba podeliti nagrado Ostrenja pogleda. Kot poseben filmski dosežek so tako prepoznali Komaj čakam, da prideš (2021) Tomaža Groma in v utemeljitvi zapisali:

»Glasbenik in vsestranski umetnik Tomaž Grom s senzibilnim in igrivim prepletanjem raznovrstnega filmskega gradiva in fotografij pogumno vzpostavlja intimen in ganljiv dialog s svojimi spomini in notranjimi občutji. V kompleksni dokumentarni obliki, ki mestoma vključuje prvine domačega filma, podobe dihajo z avtorjevo glasbo.«

Da so delavničarji filme premlevali s polnimi in zelo zadovoljnimi želodci, so poskrbeli: vegetarijanska restavracija Radha Govinda, Pizzeria Parma, Tvojih 5 minut, Pekarna Grosuplje in Pizzeria Trappa 🍕🥯🥘

Ostrili so: Staš Čebular, Eva Palčič, Neja Simončič, Maja Gregorčič, Sara Badreddine in Zala Žagar.