asistentka Anja Banko

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Bitja pod soncem

Srbska animatorka Marija Milanović Lazarevski se v kratkem 6-minutnem animiranem filmu Mesečev gozd (Mesečeva šuma, 2016) posveti vprašanjem (so)bivanja. Imaginarni svet, v katerem se odvija dogajanje, naseljujejo ljudje-živali in živali-ljudje, ki po darwinisitčnem načelu naravnega odbiranja za svoje preživetje tekmujejo druge z drugimi. Zabrisana meja med človekom in živaljo zavrača...

Kristian Božak Kavčič Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Psi marginalci

V uvodni sekvenci se ob mogočni glasbeni spremljavi prikazujejo visoki stanovanjski bloki. Takoj se vzpostavi mrakobna atmosfera antiutopičnega sveta, ki ga gruča črnih psov preiskuje za kakršnimikoli znaki življenja. David Coquard-Dassault slika ta svet z zbledelimi barvami – pretežno sivi in rjavi odtenki – ter ga ustvari povsem brezosebnega, zato ga je nemogoče neposredno povezati z zapuščen...

Tamara Németh Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Zgodba o melanholičnem ribiču z enim samim ciljem

How to wait for a very long time (2016) je diplomski film Jill Goritschnig, študentke multimedijske umetnosti na Univerzi za uporabne znanosti v Salzburgu, ki spretno izkorišča osnovne elemente likovnega jezika. Film se prične z melanholično podobo poznojesenskega jezera, ki bi lahko ležalo nekje sredi Finske. Otožen ribič srednjih let sredi jezera spokojno lovi ribe. A to ni običajen ribo...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Fantazijsko? padanje

Kratka animirana izrezanka Dekle, ki pada (Девојката што паѓа, 2015) Vladimrja Lukasha papirnate kose združuje v različne skupke. Ti predstavljajo določene osebe in predmete, s premikanjem pa se ustvari gibanje. Med bolj znane predstavnike izrezanke sodi ruski animator Jurij Norštejn, znan predvsem po animiranih filmih Ježek v megli (Jožik v tumane, 1975) in Pravljica pravlj...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Velik ulov

V stilu sodobne 2.5D (figure v 2D, prostor v 3D) računalniške animacije mlada avstrijska študentka Jill Goritschnig v svojem diplomskem filmu How to wait for a very long time (2016) prikaže intimno zgodbo osamljenega ribiča. Ta čemi na svojem čolničku in čaka na veliko ribo, ki jo je prej videl v knjigi o ribolovu. Avtorica s sivimi in zelenimi odtenki ustvarja turobno vzdušje, ki je ...

Kristian Božak Kavčič Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Drevo drugačnosti

Petrovo rojstvo je v filmu prikazano s prispodobo – iztrga se iz vejevja. Rodi se z deformacijo leve roke, saj ima namesto prstov vejice, ki med njegovim odraščanjem rastejo. A Peter živi v svetu, kjer je kakršnakoli drugačnost ali neobičajnost nesprejemljiva. Prvi kader filma prikladno zajame vse, kar si film v nadaljnjem poteku prizadeva izraziti. Več brez stoji druga ob drugi, sčasoma pa zač...

Bronja Vencelj Merc Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Zadnji klavirski koncert

Italijanski kratki animirani film Steinway (Massimo Ottoni, 2016) v prepletu stop animacije in risane tehnike upodablja vojno krutost, ki jo v trenutek premirja zaziba glasba. Nemški in italijanski vojaki med prvo svetovno vojno uživajo začasno premirje – sonce sije, kuhar si popeva o vinu, ustreljeni so zgolj fazani. Na obhodu nemška patrulja v gozdu najde klavir. Ker je eden izmed v...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Rdeča kapica nekoliko drugače

Poustvarjanje zgodb, še posebej pravljic, ki so med ljudmi širše poznane, je »nevarno« početje. Avtor se lahko hitro znajde na spolzkem terenu, saj je pri predelavi vsebinsko razmeroma omejen, zato je veliko odvisno od izbire pripovednih prijemov in filmskih elementov, s katerimi poskuša ustvariti lastno različico. Italijanskima animatorkama Marti Gennari in Gullii Martinelli je z remakom&...

Tamara Németh Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Biti ali ne biti

Marcel Barelli v svojem animiranem filmu Habitat (2016) na preprost in domiseln način prevprašuje pomen doma. V dveh minutah prikaže polža v drugačnih domačih okoljih. Novo okolje vselej uvede napis, ki je sestavni del pripovedi in tako bistveno vpliva na razumevanje, postreže pa tudi s humorjem. Tega zarisuje tudi polžev izraz. Animacijo sestavljajo trije deli. Prvega zaznamujejo vpr...

Laura Bohinc Ostrenje pogleda na Animateki! 2016

Kdo bi vedel, ali naj bo pes pameten ali srečen

Anete Melece, v Latviji rojena animatorka in ilustratorka, ki trenutno živi in ustvarja v Švici, je v preteklosti že očarala občinstvo Animateke s svojim kratkim filmom Kiosk (2013). Tokrat se predstavlja z devetminutno animacijo Analysis Paralysis (2016). Ta je računalniško ustvarjena – in sicer gre za manipulacijo ilustracij, ki jih je avtorica ročno narisala s flomastri. ...