Prvi film avantgardne feministične filmske ustvarjalke Helke Sander Subjektivnost (1966) eksperimentalno secira različne perspektive urbanega Berlina v Zahodni Nemčiji. Kamera v objektiv zajame pester vrvež ulice in tamkajšnjega avtobusnega postajališča ter prevzema subjektiven stil, s katerim se približa različnim pogledom tamkajšnjih ljudi, katerih misli so artikulirane kot glas v offu. Prot...
FeKK
Film Če ne zdaj, kdaj …? (2021), ki ga je režiral Jens Rosemann, jasno in humorno predstavi nesmisel odlašanja, s katerim se lahko marsikdo poistoveti. S filmom se režiser/scenarist posmehuje tako ljudem, ki odlašajo, kot tudi pojmu prelaganja na kasneje. Hkrati pa se zdi, kot da je v umetnost prenesel zgodbo, ki je blizu njemu samemu. Jasen je komični pristop, hkrati pa tudi simpatija situacij...
V četrtek 17. avgusta je Peter Žargi v sklopu festivala FeKK moderiral omizje, ki so se ga udeležili mentorji treh filmsko-kritiških delavnic: Muanis Sinanović (Ostrenje pogleda), Vitja Dominkuš Dreu (Do zadnje besede) in Leonardo Goi Moro (The END). V individualnih predavanjih so delili svoje izkušnje prakse in pedagogike kratkega filma nato pa še skupaj debatirali za okroglo mizo. Omizja se j...
Jok, jok, jok. Za nekoga, ki se je povsem odpovedal rabi svojih čustev in obstaja v življenju zgolj kot ohišje za svoje srce, ohišje, ki ga ima v nadvladi izključno logika, je jok nerazpoznaven zven. Hlipanje in dretje na ves glas za tako osebo ne predstavlja nobenega problema – razen če jo samo doma sredi noči zbudi iz sosednje sobe. Ta nadležen pripetljaj v filmu Dojenčkove brce (BabyThump, 2...
V dokumentarnem filmu Moj stric Tudor (Nanu Tudor, 2021) nas moldavska ustvarjalka Olga Lucovnicova (1991) retrospektivno ponese v ruralno hišo, med ostarele sorodnike, s katerimi je preživljala svoje otroštvo v Moldaviji. V močni osebni pripovedi režiserka obuja spomine, se sooči s travmo ter prekine svoj dvajset let trajajoči molk. Obujanje spominov preko idiličnih prizorov domače hiše ustvar...
Ostrilci ustvarjalno pot Martina Drakslerja že dobro poznamo. Med drugim smo predlani v sklopu filmskokritiške delavnice na Festivalu slovenskega filma njegovemu kratkemu dokumentarcu Alzheimer Cafe (2019) podelili posebno omembo v sklopu študijskih filmov. Pred dobre pol leta smo ga gostili tudi na našem izrednem spletnem krožku. Obravnavali smo njegov filmski cikel Začelo se je z zaupanjem (2...
Družbeni pojav virđin izhaja iz 15. stoletja. Bil je del Kanuna, koda albanskega princa Lekëja Dukagjinia, po katerem so se ravnala severna albanska plemena, kasneje pa so navado prevzela tudi ljudstva iz Dalmacije, južne Bosne in Hercegovine, Črne Gore in Severne Makedonije. Uvedel je možnost, da je ob odsotnosti moškega v družini njegovo vlogo prevzela ženska. V primeru smrti očeta in njegove...
»Jaz sem Ivković!« z obrazom, zabuhlim od solz, požirajoč smrklje zavpije Franja, preden vanj z vso silo prileti nogometna žoga. Deček se pod silo zruši in pade na prašna tla, nato pa se kljub vidni bolečini nemudoma pobere in v nenavadni histerični trmi zagreto ukaže ponovni strel, ki bo zanj usoden. Kratkometražni film uveljavljenega režiserja Roka Bička Kazenski strel (Kazneni udarac, 2021) ...
Luka Marčetič v svojem novem kratkem filmu Detektiv Dorian (2021) z odlično uporabo suhega humorja preiskuje spletno goljufijo. Ženska (Teja Miholič), ki je žrtev spletne prevare, najame detektiva Doriana (Luka Marčetič), da s svojimi preiskovalnimi sposobnostmi odkrije spletnega goljufa. Monotona mimika v izbranem igralskem stilu vzpostavlja suhi humor, ki oblikuje atmosfero filma. Mehanska br...
Stefan Kruse Jørgensen je danski režiser, ki je v okviru letošnjega instant kult sklopa predstavil svoje 3 kratkometražne filme: Čezmernost (Excessive Bulk, 2017), Podoba migracij (The Migrating Image, 2018) in Nejasnost (A Lack of Clarity 2020). V svojih filmih se osredotoča na nove tehnologije, zlasti podobe in sporočila, ki jih ustvarjajo. Več lahko preberete v spodnjem intervjuju. Pri vaših...