FeKK

Zala Žagar, Maja Gregorčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

»Ko starši na situacijo gledajo skozi svoje oči in strahove, velikokrat odreagirajo napačno

Ostrilci ustvarjalno pot Martina Drakslerja že dobro poznamo. Med drugim smo predlani v sklopu filmskokritiške delavnice na Festivalu slovenskega filma njegovemu kratkemu dokumentarcu Alzheimer Cafe (2019) podelili posebno omembo v sklopu študijskih filmov. Pred dobre pol leta smo ga gostili tudi na našem izrednem spletnem krožku. Obravnavali smo njegov filmski cikel Začelo se je z zaupanjem (2...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Sodobne virđine

Družbeni pojav virđin izhaja iz 15. stoletja. Bil je del Kanuna, koda albanskega princa Lekëja Dukagjinia, po katerem so se ravnala severna albanska plemena, kasneje pa so navado prevzela tudi ljudstva iz Dalmacije, južne Bosne in Hercegovine, Črne Gore in Severne Makedonije. Uvedel je možnost, da je ob odsotnosti moškega v družini njegovo vlogo prevzela ženska. V primeru smrti očeta in njegove...

Sara Badreddine Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Ujeti med sanjami in otroškimi travmami

»Jaz sem Ivković!« z obrazom, zabuhlim od solz, požirajoč smrklje zavpije Franja, preden vanj z vso silo prileti nogometna žoga. Deček se pod silo zruši in pade na prašna tla, nato pa se kljub vidni bolečini nemudoma pobere in v nenavadni histerični trmi zagreto ukaže ponovni strel, ki bo zanj usoden. Kratkometražni film uveljavljenega režiserja Roka Bička Kazenski strel (Kazneni udarac, 2021) ...

Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Superhekerske sposobnosti v pomoč opeharjenim spletnim ljubimkam

Luka Marčetič v svojem novem kratkem filmu Detektiv Dorian (2021) z odlično uporabo suhega humorja preiskuje spletno goljufijo. Ženska (Teja Miholič), ki je žrtev spletne prevare, najame detektiva Doriana (Luka Marčetič), da s svojimi preiskovalnimi sposobnostmi odkrije spletnega goljufa. Monotona mimika v izbranem igralskem stilu vzpostavlja suhi humor, ki oblikuje atmosfero filma. Mehanska br...

Eva Palčič, Staš Čebular Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

»Ko delaš stvari intuitivno, pridejo na plano nekatere negotovosti in čustva, ki jih sicer ne bi razkril

Stefan Kruse Jørgensen je danski režiser, ki je v okviru letošnjega instant kult sklopa predstavil svoje 3 kratkometražne filme: Čezmernost (Excessive Bulk, 2017), Podoba migracij (The Migrating Image, 2018) in Nejasnost (A Lack of Clarity 2020). V svojih filmih se osredotoča na nove tehnologije, zlasti podobe in sporočila, ki jih ustvarjajo. Več lahko preberete v spodnjem intervjuju. Pri vaših...

Sara Badreddine Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Slavolok nostalgiji

Eksperimentalni kratki film Predpreteklik (Past Perfect, 2019) se na preteklost ozira skozi rožnata očala. Retro pridih filmske fotografije prevzame z občutkom zasanjanosti in melanholije, ko opazujemo impresije podob, ki jih ujame. Nostalgično vizualno podobo spremlja poetičen monolog, izražen preko podnapisov. Gre za dramsko delo Predenj (Antes, 2017) portugalskega dramaturga Pedra Penima, ka...

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Pismo stricu

V kratkem animiranem filmu Stric Tomas šteje dneve (Uncle Thomas: Accounting for the Days, 2019) portugalske režiserke Regine Pessoa sledimo režiserkinim spominom iz otroštva. Spominja se nepozabnih trenutkov, ki jih je preživela s svojim nenavadnim stricem, vožnje z motorjem po makovih poljih, risanja na steno ob ognju ...  Ob tem stric med neurejenimi številkami v mislih išče zaporedja in med...

Neja Simončič, Kristian Božak Kavčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Smernice za sodobnega filmskega arhivarja

Pogovor z Jurijem Medenom Jurij Meden, med drugim nekdanji programski vodja Kinodvora, odgovorni urednik revije KINO!, programski vodja Slovenske kinoteke, urednik filmskega programa v muzeju George Eastman v Rochesterju, trenutno deluje kot kurator avstrijskega filmskega muzeja v Dunaju. Pri vašem predavanju ste podali zanimivo tezo, da je treba vlogo akterjev znotraj filma – arhivarjev, kriti...

Staš Čebular Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Falični algoritmi

V sodobnih razpravah o umetni inteligenci se delo umetnika pogosto predstavlja kot enega izmed zadnjih branikov pred vsemogočno silo avtomatizacije. Animirani film AIVA (Veneta Androva, 2020) se poigrava ravno s to idejo in pokaže avtoričino vizijo robotske, z algoritmi vodene umetnice po imenu AIVA. Vizualna podoba animacije je v stilu nizkoproračunske videoigre, za katero so značilne grafike ...

Neja Simončič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Zadnja postaja nebo

Zapuščena železniška postaja je idilično domovanje mladega Josipa v kratkem igranem filmu Transnebesna železnica (2021) Ivane Vogrinc Vidali. Dogajalni prostor celotnega filma je vagon, v katerem prebiva. Sama omejenost Josipovega bivalnega prostora daje vtis varnosti in spokojnosti. Omogoča mu odmik od preostalega realnega sveta. Kljub izoliranosti Josip ni popolnoma sam. V njegovem življenju ...