Spoznavanje animacije skozi izdelovanje optičnih igrač

Optične igrače prevarajo človeško oko. Vplivale so tudi na nastanek animiranih filmov. Na praktični delavnici za najmlajše skozi ustvarjanje optičnih igrač spoznavamo osnove in začetke animiranega filma. V sodelovanju z vzgojitelji in ob pomoči mentorja vsak otrok ustvari enostavnejšo igračo, kot sta na primer tavmatrop ali fenakistoskop, kasneje pa v skupinah ustvarijo še zoetrop in slikofrc.


Kino-uho za otroke: iz nemega v zvočno

S projekcijami krajših in delov celovečernih filmov Charlesa Chaplina, Busterja Keatona, Harolda Lloyda otrokom približamo obdobje nemega filma s poudarkom na ilustrativni glasbeni spremljavi, ki jo otroci ob ponovnem ogledu sami poustvarijo (ali na novo ustvarijo) z inštrumenti, ki so na voljo. Na zabaven in interaktiven način skozi ustvarjanje spoznavamo pomen glasbe, učimo se zarisovanja različnih atmosfer in tako premišljamo o izraznih zmožnostih zvoka v filmu. Po dogovoru se nam lahko pridružijo strokovnjaki za filmski zvok, s katerimi lahko ustvarjeno zvočno podlago tudi profesionalno obdelamo.


S filmom o družbi in okolju

Film kot medij lahko opozarja na problematiko v družbi in okolju, podaja kritiko ter išče alternativne rešitve. Z najmlajšimi gledamo sinhronizirane dokumentarne in igrane filme o živalih ter tako spoznavamo okolje, v katerem bivajo, njihove prehranjevalne navade itn. Videne živali lahko nato likovno poustvarimo, oponašamo lahko njihovo obnašanje. Vzgojitelji in otroci lahko nato nadaljujejo z obiskom živalskega vrta, kjer vidijo živali in z uslužbencem/ko spregovorijo o pravilnem ravnanju ob stiku s posameznimi živalmi, o pomembnosti in problematiki živalskih vrtov, ogroženosti določenih vrst.


Ostrimo pogled po Bergalajevi metodi

Alain Bergala sodi med najvidnejša imena sodobne francoske filmske misli in pedagogike. V svojem bogatem udejstvovanju na filmskem področju je pustil najvidnejši pečat kot glavni urednik slovite revije Cahiers du cinéma, kot avtor študij o Jean-Lucu Godardu, v zadnjem času pa predvsem kot filmski pedagog – vodja državnega projekta »Film v šoli«. Njegove izkušnje z uvajanjem filma v francoski šolski sistem predstavljajo tudi jedro monografije Vzgoja za film.
V delu Vzgoja za film: Razprava o poučevanju filma v šolah in drugih okoljih avtor izpostavi moč odlomkov. Ti namreč pogosto pomagajo, da se podobe v naš spomin zapišejo bolj zgoščeno. Zaradi krajše dolžine so primerni tudi za vrtčevske otroke. Z njimi gledamo različne odlomke s podobno tematiko iz filmskega kanona in tako odkrivamo povezave, sorodnosti in razhajanja med različnimi filmskimi obdobji, žanri in avtorji.