Brez strehe in zakona: Agnès Varda na potovanju med realizmom, feminizmom in postmodernizmom
Razprava obravnava film Brez strehe in zakona (Sans toit ni loi, 1985), ki sodi med najpomembnejše ustvarjalne dosežke ene najvidnejših predstavnic evropskega in svetovnega avtorskega filma, Agnès Varda. Analiza in interpretacija filma se posvečata njegovi izjemni strukturni, izrazni, stilistični, pripovedni in vsebinski razvejenosti ter kompleksnosti. V prvem planu se besedilo sooča z zasnovo nosilnega lika – mlade brezdomke Mone, ki z odločitvijo za samotno in svobodno življenje na cesti kljubuje vrsti predpisanih ter nepisanih družbenih norm in pravil –, pa tudi z zapleteno in mnogoplastno pripovedno zgradbo, utemeljeno na svojevrstnem nizanju spominskih blokov. Podrobno preučuje slogovne in stilistične prvine dela, ki ga določajo kombinacija značilnosti igranega in dokumentarnega filma, izmenjava načel filmskega realizma in postmodernizma ter poglobljen dialog s preteklostjo prek uporabe primerov iz drugih umetnosti. Obravnava pa tudi nekaj tistih pomembnih vidikov, zaradi katerih se film uvršča med ključne primere ženskega oziroma feminističnega filma.
Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!