V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Znotraj tragedije

(Opozorilo: tekst vsebuje nekaj pomembnih kvarnikov – branje svetovano šele po ogledu.) Igra (Hra, 2019, Lun Sevnik) je aktualna tragedija dveh prijateljev. Z vključevanjem pogleda računalniškega zaslona (skozi kamero) zgodbi doda žalostno dimenzijo. A tako kot v besedi sami se tudi v tragediji Luna Sevnika skriva igra. Boris in Hugo sta najboljša prijatelja. Sredi filma eden od njiju v računal...

Vid Mesojedec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Govoreče glave ali Odpotovanje generacije

Cesta zavetje nemirnih ljudiizginja in skozi stopinje drsiko odhaja in glasna obzorja roditihe roke neštetih ur pijejo svet neznanprav tam na cestimed klasjem hitečih ljudi,ki živijo brezčasne trenutke glasov,ko letijo po stezah stoletnih sledi. Za razliko od skoraj istoimenskega prvenca grajskega trubadurja viteškega slovesa se Odpotovanje (2020) Petre Seliškar, režiserke dokumentarnega filma ...

Jošt Šeško Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Subtilno v pravljico

Mati ni vedela (Mor visste Ingenting, Anita Killi, 2020) se spopade s temo tesnobe na subtilen način. Bolj kot s samo vsebino in razlogi za tako stanje se ukvarja s prikazom čustev skozi dovršene in mojstrsko animirane lutke. Kadriranje v filmu je premišljeno in predstavi prostor dogajanja z bližnjimi in intimnimi plani, ki jih dodatno poudari atmosferska osvetlitev. Okoljska pripoved je ključn...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Stari vaščani v novi dobi

Dokumentarni film Gmajna (2019) je nastal kot praktično magistrsko delo študenta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Sebastiana Koreniča Tratnika, sicer diplomiranega filozofa in umetnostnega zgodovinarja. Film prikaže cikel portretov starostnikov s slovenskega podeželja, ki se soočajo s spremembami, ki jih v njihovo življenje prinaša moderni svet, tako drugačen od njihove mladosti v n...

Anja Paternoster Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Gremo naprej?

Sunčana Brkelj navduši z novim animiranim filmom Stolp (Kula, 2020), ki sovpada z njenim ekspresionističnim slogom. Preprosta, a stilsko dovršena bitja, živijo v stolpu, ki predstavlja njihov dom. Stolp se dviguje v višave in je narejen iz različnih delov. Ti deli predstavljajo različne faze civilizacije.Avtorica poudari napredek, ki ga liki dosežejo s skupnimi močmi (v civilizaciji), vendar ji...

Blaž Štolar Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Zastarel

Včasih so za prikaz neresničnih bitij v Hollywoodu uporabljali praktične pripomočke, kot so: kostumi, animatroniki 1 in lutke. Danes so jih v dražjih produkcijah zamenjali računalniško ustvarjeni in animirani liki. V kratkem animiranem filmu Ponovno zagnan (Rebooted, 2019) se okostnjak, ki je pred leti v veliko filmih nastopil kot zlikovec, znajde na točki, ko v zabavni industriji ne ...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Lošinj

Kratki film Mikrokaseta – najmanjša kaseta, kar sem jih kdaj videl (Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio, Igor Bezinović, Ivana Pipal, 2020) je prisrčna, hudomušni film o Zokiju, moškem, ki na odpadu na Lošinju najde mikrokaseto, narejeno na Japonskem. Mikrokaseta v Zokiju prebudi domišljijo in skozi neprekinjen tok misli, začne razmišljati, kaj napisi na kaseti pomenijo. Odloči se...

Zala Žagar Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Animirano nasilje

Tatia Rosenthal je animirani film Za en dolar (A Buck’s Worth, 2005) naredila kot podlago za kasnejši celovečerni film 9,99 $ (2008), tako prvi kot drugi temeljita na kratkih zgodbah Etgarja Kereta. Stop animacija s plastelinom, ki jo odlikujejo neravne linije in asimetričnost ter rjavkasti odtenki, zaradi katerih mesto in prebivalci delujejo negostoljubni, prikaže kratek dogodek – pogovor med ...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Padec v naravo

Osrednja tema Little Hilly (山川壯麗, 2020) sta individualnost in pomanjkanje empatije v odraslem svetu. Majhna Hilly je prikazan v sivih, temačnih odtenkih, kar nakazuje na njeno spopadanje z depresijo, težavami doma, lastno nesocialnostjo in izoliranostjo. Film šokira z nepričakovanim in dramatsko napetim prizorom, kjer Hilly pade iz visokega stanovanja, ki vodi v smislu vzdušja bolj pozitive...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Spomin

Kratek animiran film s tehniko lutkovna animacije Razpadlo (Unraveled, 2019) je intimna pripoved o zapletenih in propadlih družinskih razmerjih. Hčerka z mirnim, pomirjujočim, a globoko čustvenim načinom spušča v svoj intimen prostor spominov in obžalovanja. Opisuje trenutek, ko z mamo brskata po babičini lastnini potem, ko je mama z babico prekinila stike.  Skozi obujanje spominov hčerka začut...

1 2 3 50