V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Zala Žagar Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Uničevalne muhe enodnevnice

Statičen prizor prazne beograjske ulice z zaprtimi trgovinami in praznimi izložbami pospremi glas v off-u, ki z obrazložitvijo, da ne gre za objektiven pogled, ampak za stvar mestne in državne politike, od katerih je odvisno umetniško in kulturno življenje, uvede v kratki film Nevidni (Invisible, Lua Ribes Lopez, Elena Chiechio, Stella Hood, 2020). Dokumentarni film, v katerem o svoji poziciji ...

Eva Klasić Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Izgubljeno otroštvo in svetla prihodnost

Kratkometražni dokumentarni film Mesto pobega (Mjesto za bijeg, 2019) je režiserka Lucija Ana Ilijić zastavila kot nekaj minutno nizanje domačih arhivskih posnetkov s spremljevalno pripovedjo lastnega glasu v off-u. Barva in intonacija glasu ter vsebina zgodbe niso usklajene. Film namreč pripoveduje o izrednih uspehih profesionalne drsalke, ki svoje otroško in najstniško življenje posveti ledu,...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

»Nekoristna« svoboda uličnega umetnika

Dokumentarni kratkometražni film Oko Neaplja (L'occhio di Napoli, Nicolas Guillaume, 2019) spremlja vsakdan neapeljskega uličnega fotografa, za katerega se zdi, da živi dokaj svobodno. Državna politika v njem zbudi negotovost: v kolikor želi prejemati socialno pomoč, mora opustiti ulično prodajo fotografij in jo zamenjati s »produktivnejšim« poklicem. Film predstavi protagonista kot popolnoma p...

Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Znotraj tragedije

(Opozorilo: tekst vsebuje nekaj pomembnih kvarnikov – branje svetovano šele po ogledu.) Igra (Hra, 2019, Lun Sevnik) je aktualna tragedija dveh prijateljev. Z vključevanjem pogleda računalniškega zaslona (skozi kamero) zgodbi doda žalostno dimenzijo. A tako kot v besedi sami se tudi v tragediji Luna Sevnika skriva igra. Boris in Hugo sta najboljša prijatelja. Sredi filma eden od njiju v računal...

Vid Mesojedec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Govoreče glave ali Odpotovanje generacije

Cesta zavetje nemirnih ljudiizginja in skozi stopinje drsiko odhaja in glasna obzorja roditihe roke neštetih ur pijejo svet neznanprav tam na cestimed klasjem hitečih ljudi,ki živijo brezčasne trenutke glasov,ko letijo po stezah stoletnih sledi. Za razliko od skoraj istoimenskega prvenca grajskega trubadurja viteškega slovesa se Odpotovanje (2020) Petre Seliškar, režiserke dokumentarnega filma ...

Jošt Šeško Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Subtilno v pravljico

Mati ni vedela (Mor visste Ingenting, Anita Killi, 2020) se spopade s temo tesnobe na subtilen način. Bolj kot s samo vsebino in razlogi za tako stanje se ukvarja s prikazom čustev skozi dovršene in mojstrsko animirane lutke. Kadriranje v filmu je premišljeno in predstavi prostor dogajanja z bližnjimi in intimnimi plani, ki jih dodatno poudari atmosferska osvetlitev. Okoljska pripoved je ključn...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Stari vaščani v novi dobi

Dokumentarni film Gmajna (2019) je nastal kot praktično magistrsko delo študenta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Sebastiana Koreniča Tratnika, sicer diplomiranega filozofa in umetnostnega zgodovinarja. Film prikaže cikel portretov starostnikov s slovenskega podeželja, ki se soočajo s spremembami, ki jih v njihovo življenje prinaša moderni svet, tako drugačen od njihove mladosti v n...

Anja Paternoster Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Gremo naprej?

Sunčana Brkelj navduši z novim animiranim filmom Stolp (Kula, 2020), ki sovpada z njenim ekspresionističnim slogom. Preprosta, a stilsko dovršena bitja, živijo v stolpu, ki predstavlja njihov dom. Stolp se dviguje v višave in je narejen iz različnih delov. Ti deli predstavljajo različne faze civilizacije.Avtorica poudari napredek, ki ga liki dosežejo s skupnimi močmi (v civilizaciji), vendar ji...

Blaž Štolar Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Zastarel

Včasih so za prikaz neresničnih bitij v Hollywoodu uporabljali praktične pripomočke, kot so: kostumi, animatroniki 1 in lutke. Danes so jih v dražjih produkcijah zamenjali računalniško ustvarjeni in animirani liki. V kratkem animiranem filmu Ponovno zagnan (Rebooted, 2019) se okostnjak, ki je pred leti v veliko filmih nastopil kot zlikovec, znajde na točki, ko v zabavni industriji ne ...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Lošinj

Kratki film Mikrokaseta – najmanjša kaseta, kar sem jih kdaj videl (Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio, Igor Bezinović, Ivana Pipal, 2020) je prisrčna, hudomušni film o Zokiju, moškem, ki na odpadu na Lošinju najde mikrokaseto, narejeno na Japonskem. Mikrokaseta v Zokiju prebudi domišljijo in skozi neprekinjen tok misli, začne razmišljati, kaj napisi na kaseti pomenijo. Odloči se...

1 2 3 51