V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2020

BDSM kot način prebolevanja

Juha je oče samohranilec, ki se ne more soočiti s smrtjo svoje žene, ponoči ga preganjajo sanje o njeni utopitvi, v katerih se še sam, ovit v bujne morske alge, utaplja v sinjemodrem jezeru. Sanje se v filmu Psi ne nosijo hlač (Koirat eivät käytä housuja, 2019) finskega režiserja Jukke-Pekke Valkeapääe pojavljajo kot stalni motiv, ki predstavljajo zadnjo vez z ženo, hkrati pa oviro, krivdo, ki ...

Lev Slivnik Ostrimo pogled na Grossmannu! 2020

Moč skupnosti

Celovečerni prvenec 1BR (2019) scenarista in režiserja Davida Marmorja tematizira stanovanjsko nočno moro vsakega novega stanovalca soseske. Sarah se po sporu z očetom sama preseli v Los Angeles, v idiličen stanovanjski kompleks, kjer sosedje skrbijo za dobrobit drug drugega. Značilno za horror pa je ta skrb potencirana v skrajnost. V uvodu filma režiser naniza kadre lahkotnega, lenega druženja...

Zala Žagar Ostrimo pogled na Grossmannu! 2020

Psihopatski (eksperiment)?

Koča (The Lodge, 2019) avstrijskih ustvarjalcev Veronike Franz in Severina Fiale podobno kot v njunem prejšnjem filmu Lahko noč, mamica (Goodnigt mommy, 2014) v ospredje postavlja disfunkcionalen odnos med otrokoma in materinsko figuro. Če gre v prejšnjem filmu za odnos med sinovoma in mamo, gre v primeru Koče za odnos med hčerjo in sinom ter očetovo novo partnerko.  V očeh deklice Mie in ...

Dan Grabnar Ostrimo pogled na Grossmannu! 2020

Wakaliwood

DIY produkcijska hiša Ramon Productions, ki se nahaja v okraju glavnega mesta Ugande Kampale z imenom Wakaliga, uspešno uporablja demokratizacijo interneta in globalizacijo medijskih vsebin kot inciativo za razvoj sicer podhranjene afriške filmske industrije. Z izjemo nigerijskega Nollywooda, ki letno proizvede do 2500 filmov in je tako za indijskim Bollywoodom na drugem mestu, afriški film več...

Oskar Ban Brejc Ostrimo pogled na Grossmannu! 2020

Digitalne barve

Film Barva iz vesolja (Color out of Space, Richard Stanley, 2019) postavlja pod vprašaj vloge znotraj družine – predvsem v smislu nezmožnosti izpolniti neko tradicionalno pripisano vlogo (biti “pravi” oče, “prava” mama itd.). Ta nezmožnost se izrazi že v enem prvih prizorov, ki pokaže oba starša kot nedorasla svojim vlogam: preprost dogodek, kot je družinska večerja ima za družino velik pomen: ...

Andrej Grandovec Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Ranjen moški ego v vesolju

Leta 2148 je svet uničen in popolnoma izkoriščen, zato se postopoma vzpostavlja socializem, ki naj bi človeštvo in planet ponovno spravil v ravnovesje. Korporacije tako svoj pogled usmerijo izven meja planeta. Milutin, osamljen in psihično nestabilen astronavt, se odpravi na misijo, na kateri naj bi do ozvezdja Alfa Centauri pripeljal vesoljsko ladjo korporacije Ederlezi in tam implementiral id...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Sarajevski omnibus

V sklopu Filmskega festivala v Cannesu je že šesto leto zapored potekal mednarodni projekt, ki povezuje mlade filmske ustvarjalke in ustvarjalce z vseh koncev sveta. Iniciativa poimenovana The Factory vsako leto izbere določeno državo, v kateri pet mladih režiserk in režiserjev sodeluje z režiserkami in režiserji iz drugih držav; lani so bili recimo k sodelovanju povabljeni ustvarjalci iz Grčij...

Marko Vrbič Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Kri, perje in blato

V Jugoslaviji so se v prvih povojnih letih »filmi, ki so bili snemani predvsem za propagandne in didaktične namene, tematsko posvečali zlasti idealističnemu opevanju in povzdigovanju preteklosti« (Krajnc). Temu je sledil revolt svobodomiselnih režiserjev, t .i. »črnovalovcev«, ki so naslavljali tematike, o katerih se ni odkrito govorilo: brezposelnost, brezdomstvo, revščino, kriminal, družbeno ...

Marko Vrbič Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Še neizpričan odnos

Zgodovina ljubezni (2018) z mojstrsko filmsko govorico spomni na Malickov Čudežu naproti (To the Wonder, 2012), njena glasba pa na Wagnerjevo opero Tristan in Izolda iz Von Trierjeve Melanholije (Melancholia, 2011). Prosenc filma ne razume kot »ilustracijo zgodbe, ampak kot ustvarjanje filmske izkušnje skozi vse aspekte filmskega jezika,« ki so si med seboj enakovredni....

Snježana Barišić Ostrenje pogleda na balKam-u! 2020

Oda življenju

Medena dežela (Honeyland, 2019) je film, ki za seboj pusti tišino. Zaklene besede in odklene čustva. Prebudi notranji svet. Prikazuje življenje Hatidže Muratove in njene bolehne matere, ki je priklenjena na posteljo, v odročnem gorovju v vasi brez cest, elektrike in tekoče vode, brez sosedov in motečih zvokov. Hatidža se ukvarja s čebelarstvom, nima klasičnih panjev in čebelarske opreme, a...

1 2 3 46