V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Ajda Varl, Jakob Vogrinec, Eva Reponj Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Od pornofilmov do slasherjev

William Lustig je režiser, ki je najbolj znan po žanrskih klasikah, kot so Manijak (Maniac, 1980), s katerim je tudi zaslovel, Policaj manijak (Maniac Cop, 1988), Vigilant (Vigilante,1983) ... Svojo filmsko kariero je sicer začel kot avtor pornografskih filmov. Od leta 1997 je produciral DVD dokumentarce za Anchor Bay, zdaj pa vodi založbo Blue Underground, ki restavrira redko videne kultne gri...

Eva Reponj Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Barvita refleksija

V filmih velikokrat opazimo lik antijunaka, ki neprestano opazuje svoj odsev v ogledalu, ko vedno globlje pada v grozljiv teritorij svoje končne konflagracije. Odsevi likov v povezavi z izpostavljenimi barvami, ki se v filmu smiselno pojavljajo, v filmu Stari (Oldeuboi, 2003) ustvarijo pretkane zaplete. V filmu spremljamo zgodbo silnega in enigmatičnega maščevanja glavnemu liku, Dae-suju, ki se...

Špela Kežmah Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Tragično maščevanje

Film Stari (Oldeuboi, 2003) južnokorejskega režiserja Park Chan-wooka je kombinacija različnih žanrov, in sicer vsebuje značilnosti akcijskega, detektivskega, kriminalnega in misterioznega filma ter drame. Temelji na japonski mangi z istim imenom in predstavlja drugi del trilogije o maščevanju, ki govori o krvavem in brutalnem maščevanju, ki film potopi v norost in sadizem. Ideja o krvoločnem m...

Lucija Klauž Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

V pregosti tesnobi ni mogoče vzleteti

Film Rodbina (Kindred, 2020) britanskega režiserja Joea Marcantonia se odpre z gosto meglo in  stopicanjem dveh parov črnih krempljev - pogled na dve vrani skupaj bojda prinaša nesrečo, kar se kasneje izkaže za resnično. Pripoved se naseli na megleno škotsko podeželje in se osredotoči na Charlotte in njeno doživljanje bivanja na družinskem posestvu svojega nedavno preminulega partnerja. Ta...

Jakob Vogrinec Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Kaj se skriva v povečavi

Fantazijska komedija Kratt avtorja Rasmusa Merivooja se osredotoča na problematiko izkoriščanja. Film govori o estonskem bajeslovnem bitju Kratt, ki naj bi opravilo vse delo tistega, ki ga ustvari. Spori med liki v filmu se kažejo skozi tudi skozi specifičen element filmskih izraznih sredstev, kot je zoom in, ki gledalčevo pozornost osredotoči na določen detajl. Element zoom ina formalno poveže...

Ajda Varl Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Izkoriščanje v zlatem rezu

Za finski film Kratt (2020) je značilna dovršena tehnična izvedba. Vse od premikov kamere in izredno hitrih približevanj na detajle v prizorih, ki preusmerijo pozornost in tako poudarijo pomembne trenutke v filmu, do spreminjanja osvetljave predvsem obrazov likov, ki narekujejo spremembe v občutenju določenih situacij. Najbolj pa v filmu izstopajo elementi kompozicije, kot so zlati rez, pravila...

Špela Kežmah Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Groza zvoka

Kratka grozljivka Dar-Dar (2020) scenarista in režiserja Paula Urkija Alija je posneta na podlagi baskovske legende o demonskem duhu, ki se prehranjuje z ljudmi in v krščanstvu velja za živo podobo hudiča, ki spolno zlorablja člane krščanskih skupnosti. Dekle, ki živi skupaj z mamo v revnih okoliščinah, mora demona vsak dan nahraniti z enim prstom, pri čemer ta ne izgine, ampak se posuši. Grozl...

Eva Reponj Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Dvorezni meč sodobne družbe

Film Kratt (2020) nam na mil način prikaže kritiko sedanje družbe. Odvisnost ne samo mladih, ampak tudi starejših od svetovnega spleta je samo ena od glavnih družbenih kritik v filmu.  V fantastični komediji spremljamo najstnico Mio (Nora Merivoo) in njenega mlajšega brata Kevina (Harri Merivoo), ki sta na počitnicah pri Babici (Mari Lill). Na poti do babičine hiše in po nastanitvi zaspita...

Lucija Klauž Ostrimo pogled na Grossmannu v sodelovanju s Film Factory! 2021

Ko sestavljaš mašino, preberi navodila do konca

Prvo srečanje s filmom Kratt (2020) estonskega režiserja Rasmusa Merivooja – z opazovanjem vožnje v retro avtomobilu z ravno dovolj oblačnim sončnim zahodom v ozadju – nam obljubi kliše indie filma, mogoče eksistenčno krizo, mogoče roadtrip, mogoče oboje. Ko je film umeščen v estonsko vas, za katero se zdi, da je tako na koncu sveta, da je ni našla niti elektrika, ko starša in lastnika prej ome...

Zala Žagar Ostrimo pogled na Festivalu delavskega filma! 2021

Delo osvobaja?

Prodaja podjetja Tobačna Ljubljana leta 1991 je po besedah Miroslava Stanojevića, profesorja evropskih industrijskih odnosov in raziskovalca sociologije dela, simbolna točka v razvoju slovenskega gospodarstva. Šlo naj bi za poosamosvojitveni poskus odpiranja slovenskih podjetji tujim investitorjem, a prodaja se Stanojeviću ni zdela smiselna. Po skoraj desetih letih uspešnega poslovanja pod nemš...

1 2 3 57