Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu

Na začetku marca se je odvilo prvo srečanje enomesečne teoretsko-praktične delavnice Društva za širjenje filmske kulture KINO! Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu. Uvodoma je glavni mentor Matjaž Ivanišin, dvakratni prejemnik priznanja Franceta Brenka, svoje delo približal s pomočjo anekdot in surovega materiala. Nato nam je načrte prekrižala pandemija in v času samoizolacij...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ustvarjanje atmosfere v filmu

Atmosfera je eden osnovnih gradnikov avdiovizualne filmske pripovedi. Ustvarjamo jo kot odgovor na idejo, ki se skriva v scenariju, lahko pa jo ponudi situacija dokumentarnega dogajanja. V obeh primerih jo soustvarjata tako filmska fotografija kot tudi montaža. Na tematskih srečanjih, ki so se zaradi izrednih razmer odvila prek spleta, so udeleženci s filmskimi primeri spoznavali različne način...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spletna ustvarjalna delavnica OP: Ustvarjanje atmosfere v filmu

Atmosfera je eden osnovnih gradnikov avdiovizualne filmske pripovedi. Ustvarjamo jo kot odgovor na idejo, ki se skriva v scenariju, lahko pa nam jih ponudi situacija dokumentarnega dogajanja. V obeh primerih pa jo soustvarjata tako filmska fotografija kot tudi montaža. Na naših srečanjih se bomo s pomočjo filmskih primerov spoznali z različnimi načini ustvarjanja filmske atmosfere skozi oblikov...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Matjaž Ivanišin: Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu

Matjaž Ivanišin o ustvarjanju filma Karpopotnik (2013):»Na začetku se lahko kaj hitro ujameš v past in želiš zgodbo povedati skozi njegovo ... metodo. Na samem začetku so posnetki precej bolj podobni njegovim. Doživljal sem prave notranje boje, da sem začel pripovedovati s svojo govorico. Sledil sem statičnemu kadru, nisem pa postavljal ljudi pred njihova domovanja.«(KINO!&...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ustvarjalna delavnica Ostrenja pogleda – Analogna fotografija

Letošnjo prvo teoretsko-praktično delavnico smo zastavili nekoliko drugače, saj smo se namesto v svet filma podali v svet analogne fotografije. Mentorica fotografinja Katja Goljat nam je na prvem izmed dveh teoretskih srečanj v Trubarjevi hiši literature za uvod približala analogno fotografijo in njene mnogovrstne možnosti izražanja skozi svoja dela: Varuhi ptic, za katero je leta 2013 prejela ...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Od Fincherja do Fincherja: Ustvarjalna delavnica

Ker se na Festivalu slovenskega filma nismo do potankosti naužili filmskega, je Ostrenje pogleda že naslednji dan po podelitvi vesen s polno paro nadaljevalo z novo delavnico, tokrat praktično. Konec septembra in začetek oktobra so udeleženci delavnice Od Fincherja do Fincherja: Ustvarjalna delavnica OP pod mentorstvom direktorja fotografije Saša Štiha  in somentorstvom Maje Krajnc spoznav...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ustvarjanje filma od A do D z Luko Marčetičem!

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ljubljana skozi ples, glasbo in grafite

Delavnico smo otvorili prvo letošnjo delavnico snemanja: Ljubljana skozi ples, glasbo in grafite, ki poteka v sodelovanju z Darkom Heričem! Na uvodnem srečanju smo začrtali smernice dela ter za navdih pogledali film Living the Light – Robby Müller (Claire Pijman, 2018) o odličnem direktorju fotografije in njegovi predanosti svetlobi in sliki.  Zagate in skrivnosti razodete. Snemalci so se ...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ljubljana na filmskem platnu

V soparnih junijskih dneh smo v Mladinskem centru ULCA priredili praktično delavnico Ljubljana na filmskem platnu, v sklopu katere so udeleženci raziskovali možnosti reprezentacije in/ali interpretacije mesta. Na uvodnem srečanju je mentorica delavnice dr. Maja Krajnc udeležencem predstavila in približala mojstrske filme Jonasa Mekasa, njegove zabeležke vsakdana ter esejističen Los Angeles...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ostrimo pogled z avtobiografskim filmom! // v Mladinskem centru ULCA

Po besedah Alaina Bergalaja v filmskem svetu zelo redko posnamemo film samo zase, razen če gre za zasebni dnevnik. Danes lahko s pomočjo majhnih »žepnih« digitalnih kamer, digitalnih fotoaparatov in mobitelov številni ljudje – teh je veliko več, kot jih je bilo v času Super 8 kamer ali celo bolj masivnih videokamer – snemajo za lasten užitek (vsaj na začetku), podobno kot če bi pisali dnevnik a...