Osnove filmske montaže z Ambrožem Pivkom!
Med 4. in 18. majem smo v sodelovanju z Mladinskim centrom ULCA in Zavodom Bob izvedli daljšo teoretsko-praktično delavnico, na kateri smo se osredotočili na filmsko montažo. Mentorske vajeti je prevzel Ambrož Pivk, magistrski študent filmske in televizijske montaže na UL AGRFT, ki se je kot montažer podpisal pod diplomski kratki igrani film Maks (r. Martin Draksler, 2021), TV-dramo Janko Žonta (r. Aleksander Kogoj Jr., 2021), serijo treh kratkih filmov o nasilju nad ženskami Začelo se je z zaupanjem (r. Martin Draksler, 2020), mnoge videospote in druge komercialne projekte.
Na prvem srečanju se je mentor sprehodil skozi filmsko zgodovino in predstavil različne pristope in prelomnice, ki so bistveno vplivale na razmišljanje o montaži – posebno pozornost je tako namenil sovjetskemu montažnemu filmu in francoskemu novemu valu. Osnovne tri elemente – orientacijo, gibanje in čustva – je ponazoril s primeri konvencionalnega hollywoodskega filma Casablanca (1943) in eksperimentalnega trilerja Teci, Lola, teci (Lola rennt, 1998). Sledilo je načrtovanje delovnega procesa projektov, ki so si jih udeleženci zastavili že pred delavnico, in pogovor, v katerem je mentor glede na izbrano tematiko predlagal smernice za snemanje in montažo. Prvo srečanje je zaključila predstavitev uporabe programa DaVinci Resolve, v katerem so udeleženci montirali svoje filme.
Na drugem srečanju so se delavničarji spravili nad svoj surovi material, ga rezali, lepili, oblikovali, uporabili celo posebne učinke in tako pod budnim očesom mentorja ustvarili končno verzijo filma, ki so jo nato še izpilili na zadnjem srečanju. Delavnico je zaključil ogled končnih del, ki jih najdete spodaj!
Osnov filmske montaže so se učili: Jana Klinkon, Iztok Škof, Emina Gazibera, Nina Korošec, Fedja Saksida, Thomas Baillif, David Senčar, Francesca Nardoni, Katia Castro Martínez, Miša Nika Weber, Tanja Dolinar, Marko Vrbič, Timon Lan Špik, Javi Hernández Castro in Lenart Sušnik