Categories
Teoretsko-praktične delavnice

Filmski zvok v praksi s Pio Nikolič

Na delavnici Filmski zvok v praksi smo se lotili glasbenega opremljanja filma, prevpraševali smo pomembnost zvoka, spoznali skrivnosti, kako prelisičiti sluh etc.

Na prvem srečanju smo obliznili zgodovinske mejnike, ki so zaznamovali uporabo zvoka v filmu – nekoč so mikrofon premeteno skrili v lončnico, namesto boom mikrofona so mikrofon uporabili tako, da so ga navezali na metlo etc.

Drugo srečanje so zaznamovale vaje v praksi, s pomočjo katerih so udeleženci delavnice preizkušali raven iznajdljivosti, ustvarjalnosti in sposobnosti spajanja zvoka in podobe. Mentorica nas je naučila, kako ugasnemo nadležno, ponavljajočo se melodijo v glavi. (Nikolič navaja primer »Waka Waka« od Shakire  – tako da nekajkrat v mislih ponovimo riiiicooolaaaa.)

Pia Nikolič o zvočni podlagi
Pia Nikolič o enem izmed učinkov, ki ga v filmu lahko ustvari glasba brez ritma

Na zaključnem srečanju so udeleženci predstavili svoje filme, ki smo jih izčrpno predebatirali. Izkazalo se je, da so največ preglavic povzročali poustvarjanje zvoka kokic, snemanje ptičjega petja in sinhronizacija govora, navdih pa smo mnogi iskali v zimski idili.

Sicer pa naj filmi spregovorijo sami zase:

Izidor čofota (Jakob Vogrinec, 2021)
Ponikanja (Vesna Markič, 2021)
Lajf je borba (Dan Grabnar, 2021)
Sprehod (Staš Čebular, 2021)
Jutranja rutina (Eva Klasič, 2021)
Zvoki tišine (Iztok Škof, 2021)
Ku-ku (Zala Žagar, 2021)
Kristalizacija časa (Tamara Rifelj, 2021)
Iz moje sobe (Maja Gregorčič, 2021)
Gozd (Lucija Klauž, 2021)

Udeleženci: Vesna Markič, Maja Gregorčič, Eva Klasić, Zala Žagar, Tamara Rifelj, Maja Praprotnik, Lucija Klauž, Staš Čebular, Iztok Škof, Dan Grabnar, Jakob Vogrinec.