ustvarjalnica

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Različni pristopi v dokumentarni fotografiji z Matjažem Ruštom

Na prvem srečanju so nas fotografije izbranih referenčnih fotografinj in fotografov popeljale vse od velike depresije opustošenih polj ameriškega podeželja, skozi blišč in bedo mestnih ulic Pariza in New Yorka, do intimnih domov. Mentor Rušt je poudaril pomembnost osebnega stika in odnosa s subjektom, ki te povabi v svojo zasebnost. Pri dobri ulični fotografiji nam je svetoval, da sledimo misli...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Filmski zvok v praksi s Pio Nikolič

Na delavnici Filmski zvok v praksi smo se lotili glasbenega opremljanja filma, prevpraševali smo pomembnost zvoka, spoznali skrivnosti, kako prelisičiti sluh etc. Na prvem srečanju smo obliznili zgodovinske mejnike, ki so zaznamovali uporabo zvoka v filmu – nekoč so mikrofon premeteno skrili v lončnico, namesto boom mikrofona so mikrofon uporabili tako, da so ga navezali na metlo etc. Drugo sre...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spletna ustvarjalna delavnica: Različni pristopi v dokumentarni fotografiji

Želite s fotografijo povedati zgodbo, pa ne veste kako? Ali obstajata slaba in dobra fotografija? Kaj želimo sporočiti s fotografijo? Po uvodnem predavanju, na katerem bomo razbili mit o slabi/dobri fotografiji in v katerem se boste seznanili z deli fotografinj in fotografov, ki pri svojem delu uporabljajo različne pristope, boste za domačo nalogo ob smernicah mentorja poskušali fotog...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spletna ustvarjalna delavnica: Filmski zvok v praksi

Kako se lotiti glasbenega opremljanja filma? Zakaj je pomembno, da slišimo, kaj se na sliki dogaja? Kako prelisičiti sluh? Mu sploh namenjamo dovolj pozornosti? Na kaj vse zvok vpliva?  Na vprašanja vam bo skozi serijo treh srečanj poskušala odgovoriti Pia Nikolič. Po uvodnem teoretskem predavanju se boste v sinhronizaciji in glasbenem opremljanju preizkusili tudi sami....

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu

Na začetku marca se je odvilo prvo srečanje enomesečne teoretsko-praktične delavnice Društva za širjenje filmske kulture KINO! Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu. Uvodoma je glavni mentor Matjaž Ivanišin, dvakratni prejemnik priznanja Franceta Brenka, skupini 15 udeležencev svoje delo približal s pomočjo anekdot in surovega materiala. Nato nam je načrte prekrižala pandemij...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ustvarjanje atmosfere v filmu

Atmosfera je eden osnovnih gradnikov avdiovizualne filmske pripovedi. Ustvarjamo jo kot odgovor na idejo, ki se skriva v scenariju, lahko pa jo ponudi situacija dokumentarnega dogajanja. V obeh primerih jo soustvarjata tako filmska fotografija kot tudi montaža. Na tematskih srečanjih, ki so se zaradi izrednih razmer odvila prek spleta, so udeleženci s filmskimi primeri spoznavali različne način...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Spletna ustvarjalna delavnica OP: Ustvarjanje atmosfere v filmu

Atmosfera je eden osnovnih gradnikov avdiovizualne filmske pripovedi. Ustvarjamo jo kot odgovor na idejo, ki se skriva v scenariju, lahko pa nam jih ponudi situacija dokumentarnega dogajanja. V obeh primerih pa jo soustvarjata tako filmska fotografija kot tudi montaža. Na naših srečanjih se bomo s pomočjo filmskih primerov spoznali z različnimi načini ustvarjanja filmske atmosfere skozi oblikov...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Matjaž Ivanišin: Spoznavanje različnosti pristopov v dokumentarnem filmu

Matjaž Ivanišin o ustvarjanju filma Karpopotnik (2013):»Na začetku se lahko kaj hitro ujameš v past in želiš zgodbo povedati skozi njegovo ... metodo. Na samem začetku so posnetki precej bolj podobni njegovim. Doživljal sem prave notranje boje, da sem začel pripovedovati s svojo govorico. Sledil sem statičnemu kadru, nisem pa postavljal ljudi pred njihova domovanja.«(KINO!&...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Ustvarjalna delavnica Ostrenja pogleda – Analogna fotografija

Letošnjo prvo teoretsko-praktično delavnico smo zastavili nekoliko drugače, saj smo se namesto v svet filma podali v svet analogne fotografije. Mentorica fotografinja Katja Goljat je skupini desetih udeleženk in enega udeleženca na prvem izmed dveh teoretskih srečanj v Trubarjevi hiši literature za uvod približala analogno fotografijo in njene mnogovrstne možnosti izražanja skozi svoja dela: Va...

Ostrenje pogleda Teoretsko-praktične delavnice

Matjaž Ivanišin: Različnost pristopov v dokumentarnem filmu

Matjaž Ivanišin o ustvarjanju filma Karpopotnik (2013): »Na začetku se lahko kaj hitro ujameš v past in želiš zgodbo povedati skozi njegovo ... metodo. Na samem začetku so posnetki precej bolj podobni njegovim. Doživljal sem prave notranje boje, da sem začel pripovedovati s svojo govorico. Sledil sem statičnemu kadru, nisem pa postavljal ljudi pred njihova domovanja.« (KINO! 19/20) M...