V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Otova subverzija

Tretji celovečerni film Oto 2 (2022) neodvisnega radgonskega režiserja Vasje Rovšnika je poštirih letih našel pot na Grossmanov filmski festival. Film kljub morebitni začetniomalovažujoči percepciji gledalca v odnosu do filma bolj ali manj spretno subvertira številnapričakovanja. V nadaljevanju uspešnice Oto (2018) spremljamo naslovnega protagonista, duševno zaostalegaOta, ki se mu je po tragik...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Med likom, liki in publiko ali skrajni izkoristek amaterizma

Približati duševno zaostalega posameznika gledalcem terja izbran režijski pristop. Zahteva poseben občutek, kako vzpostaviti vez med publiko in osrednjim likom, ko slednji krepko odstopa od družbene norme. Četudi je ta norma siva in prežeta s subjektivnostjo, se zdi, da le obstaja univerzalen dogovor, kaj je odmik od nje. Skozi film lahko avtor vez ''prekine'' oziroma podčrta določene elemente ...

Alen Golež Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Drobec grozljivosti

Zgornjeradgonski igrani celovečerec Oto 2 (Vasja Rovšnik, 2022) prekrši praktično vsa filmska pravila, vendar končni produkt vseh teh kršitev – kljub temu da včasih resda preizkuša gledalčevo potrpljenje – ni mukotrpno dolgočasje, temveč zabavna in v mnogo pogledih edinstvena filmska izkušnja. Je pravi poligon razpoloženj: nenadzorovano drvi iz komičnega v noirovsko, v feel-good, v skoraj dokum...

Alen Golež Ostrimo pogled na Festivalu delavskega filma! 2022

»Nič nisem – sezonec sem«

Slovenski igrani celovečerec Po isti poti se ne vračaj (1965) Jožeta Babiča je na 2. ediciji Festivala delavskega filma v Hrastniku izstopal, saj je kot edini podobo delavstva zajel v socialističnem in ne kapitalističnem okolju. S svojo umeščenostjo v program sicer sodobnih filmov je izkazal svojo brezčasnost. Po isti poti se ne vračaj razgali na videz monoliten delavski razred v času, ko naj b...

Marijana Kuljanac Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Otoki na Otoku

Film Otoki (Isole, 2021), ki je bil lani posnet v sodelovanju italijanskega režiserja Maria Brente in režiserke Karine de Villers iz Ekvadorja, bi na prvi pogled lahko označili za dokumentarni film ali celo filmski esej. Sestavljajo ga namreč posnetki, ki so jih ljudje iz različnih koncev sveta sami posneli in poslali režiserjema - pri tem pa so servirali določene zgodbe, skrivnosti, detajle sv...

Eva Robida Blau Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Kozmično jajce

Dokumentarni film ukrajinskega režiserja Oleksija Radinskega Neskončnost po Florianu (Нескінченність за Флоріаном, 2022) je portret devetdesetletnega umetnika Floriana Jurjeva. Florian je bil vizualni umetnik in glasbenik. Glasbo predstavlja skozi element barv, barve pa skozi glasbene tone. V Neskončnosti ga spremljamo skozi proces poslednjega boja, ob zaključevanju njegove življenjske poti. Do...

Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Čudoviti nič

Florian Jurjev je bil arhitekt, slikar, glasbenik in še mnogo več. Razumeti ga je mogoče kot genija, čeprav je bilo njegovo dojemanje sveta preveč abstraktno za slehernika. Predvidevati je mogoče, da je bil Jurjev sinestet, njegove kognitivne poti povezujejo zvok in barvo. Barve so zanj obstajaje le ob spremljavi glasbe in obratno, kar je močno zaznamovalo njegovo snovanje projektov. Vsaka slik...

Eva Robida Blau, Kristian Božak Kavčič, Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Odsevi

Asiana Jurca Avci je uveljavljena fotografinja mlajše generacije in od nedavnega tudi filmarka. Mnoge teme in motivi, ki jih zasleduje v svojih avtorskih fotografskih serijah – avtobiografskost, samopodoba, medosebni odnosi, preiskovanje medija itd. –, se pojavijo tudi v njenem kratkem esejskem dokumentarcu ne vidim se (2022), v katerem preplete podobe svojih mačk z izpovedmi o spopadanju s tel...

Polona Pečan Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Pogled Erzsi Szõnyi

Dekle (Eltávozott nap, 1968) je celovečerni prvenec Márte Mészáros in hkrati prvi film ženske režiserke na Madžarskem. Prikazuje skrivnostno, nedostopno in nepredvidljivo mladenko Szõnyi Erzsi v interakcijah z moškimi. Mészáros izjemno lirično, a hkrati realistično prikaže življenje tovarniške delavke, Erzsi, ki samostojno manevrira skozi vsakodnevne ovire mlade ženske v Budimpešti. Vizualno n...

Eva Robida Blau Ostrenje pogleda na Otoku! 2022

Srečevanja

Dekle (Eltávozott nap, 1968) madžarske režiserke Márte Mészáros je poskus osvoboditve ženske od njene tradicionalne vloge v madžarski kinematografiji in družbi. Protagonistka Erzsi se skozi film srečuje z različnimi moškimi, ki očitno ali manj očitno stopajo v njen prostor. Njihovi vstopi ustvarijo ritmičnost, ponavljajoča dejanja se povežejo v arhetipski motiv »snubitve«. Kot protipol jim je E...

1 2 3 4 64