V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Vukašin Stepančić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Potovanje po Splitu

Monolog o Splitu (1961–62) je kratki dokumentarni eksperimentalni film, portret mesta Splita v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Lovi notranjo strukturo mesta, v katerem je odraščal avtor filma Ivan Martinac. Z ritmično natančnim spreminjanjem lokacij prikaže družbeno socialno enoto Splita. V impresivnem vizualnem kolažu prikazuje tri izbrane mestne lokacije: kopališče, pokopališče in trg....

Ema Paš Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Špricar, sivine in pleh muska

Ko sem bila majhna, mi je bilo Zagorje zelo blizu. Od tam namreč prihaja moja družina po očetovi strani in nekajkrat na leto smo se tako odpravili ob Savi na kakšen rojstni dan ali posebno družinsko prireditev. Vedno sem bila rada tam. Že kot deklici mi je ta na prvi pogled pust in siv kraj predstavljal nekaj popolnoma drugega — vesele ljudi, ki plešejo, mojo teto Slavi, ki je vedno spekla najb...

Lenart Sušnik Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Zagorska čaga

Orkester (2022) režiserja Matevža Luzarja bo gotovo domač vsem, ki so odraščali v neposredni bližini slovenskega podeželja – no, ali pa vsaj v neposredni bližini orto slovenske kulture, ki ji mestni betonolazci ljubiteljsko rečejo kar kmečka. Film se namreč zaradi kombinacije talentiranih naturščkov; diegetsko in pristno uprizorjene glasbe ter življenjskih, slice of lif...

Aljaž Hitrec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Sodobni sužnji v Goljanovem okrožju

Mini market 24/7 (Produkty 24, 2022) je prvi celovečerni film režiserja Michaela Borodina. Kot Uzbekistanec je iz svojih neprijetnih izkušenj po preselitvi v Rusijo in na podlagi Goljanovega škandala ustvaril klavstrofobično, realistično, skorajda grozljivo dramo, ki prikazuje sodobno suženjstvo v Rusiji. S pomočjo direktorice fotografije Ekaterine Smolina uspe režiserju predmestno trgovino spr...

Eva Lunar Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Intima preteklosti

V Kinoteki predvajan program je v sklopu Kino kluba Split izbrala in razporedila Sunčica Fradelić. Klub se že od leta 1952 ukvarja z zbiranjem in hranjenjem avdiovizualnih izdelkov iz bivše Jugoslavije. Program sestavljajo hrvaški filmi Monolog o Splitu (1961–62) Ivana Martinca, Po potopu (Poslije potopa, 1967) Vjekoslava Nakića, Caffe Manon (1967) Ranka Kursarja, Juke Box (...

Nika Dobovšek Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Pijača – druga beseda za Svea orkester

Film Orkester (2021) Matevža Luzarja je doživel svojo premiero leta 2021 na filmskem festivalu Cottbus. Pri projektu je sodeloval s producentko Petro Vidmar, direktorjem fotografije Simonom Tanškom, montažerko Jeleno Maksimović in drugimi. Posebnost filma je uporaba naturščkov. Luzar je do ideje prišel, ko je skupaj z ženo spremljal zagorski orkester na turneji v Ohridu. Z orkestrom so se dobro...

Luka Pislak Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Aktivizem v prepletu z avanturo

Film Ena za reko: Zgodba Save (2022), ki je nastal po ideji Roka Rozmana, je avanturistični film. Pripoveduje o štirih kajakaših, ki v razponu nekaj dni prevesljajo slovenski del reke Save. Kajakaši so na ekspediciji naredili prvi popis vrst ptičev, ki gnezdijo ob Savi. Na vsakih 10 kilometrov reke so se ustavili in vzeli prefiltriran vzorec rečne DNK, ki so jo prevzeli slovenski znanstveniki i...

Lina Bensa Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Skrit pod reflektorji

Neverjetno, koliko stvari se skriva pred našim nosom. Ruski celovečerec Minimarket 24/7 (Produkty 24, 2022) uzbekistanskega režiserja Michaela Borodina (koprodukcija s Slovenijo in Turčijo) – upodablja namreč realne dogodke, sodobno suženjstvo azijskih imigrantov, ki se – misleč, da bodo dobili delo in živeli razkošnejše življenje – preselijo v Rusijo, a kar dobijo, je veliko mučnega dela za ug...

Jakob Vogrinec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Odmev eksplozije

Film Jezdeca (2022) Dominika Menceja je celovečerni film ceste dveh junakov iz Prekmurja. Tomaž in Anton pogledata kultni film Goli v sedlu (Easy Rider, 2022). Navdahnjena svoje mopede prilagodita v Harley-Davidson čoperje. Njuni »motocikli« jima dajejo svobodo in z njimi iz domačega kmečkega okolja odideta v svet. V filmu se zlahka prepoznajo reference iz Golih v sedlu. Ne le po motivih, kot s...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na FeKK 2022

Odmik od antropocentričnosti naracije

Opus kratkometražnih filmov hrvaške filmske ustvarjalke in veterinarke Sunčice Ane Veldić distinktivno sooblikujejo pretežno živalski protagonisti. Od eksperimentalnosti, ki je močno navzoča v prvem avtoričinem filmu Hux Flux (Hrvaška, 2014), skozi razvoj ob raziskovanju medija, ostaja avtorica zvesta svoji intimni pripovedi zgodb iz svojega osebnega in profesionalnega življenja. Pozornost se o...

1 2 3 4 65