V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Koliko Lazarusov?

Lazarus (2021) je eksperimentalni film, v katerem gledalec spremlja zgodbo Lazarusa, ki se od sveta umakne v hišo na samotni otok, in pisatelja, ki piše zgodbo o njem. Film sestavljata samo zvok in slika računalniškega zaslona, kjer gledalec spremlja pisanje zgodbe v wordovem dokumentu. A gledalec ne vidi samo wordovega dokumenta, ampak tudi črno-bele ilustracije, ki se pojavijo ob pisateljevi ...

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Beethovnova slovenska muza

Jurij  Ivanušič v dokumentarcu Skrivnosti iz Beethovnove ulice (2020) išče povezavo skladateljevega življenja s prebivalci področja današnje Slovenije. Potrjena dejstva iz njegovega življenja poskuša povezati z miti o njem, za katere išče podkrepitev pri slovenskih zgodovinarjih in glasbenikih. Dokumentarni film uporabi igrane prizore, ilustracije, glasbo in intervjuje. Poleg raziskovanja ...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Od podaje do podaje do končne zmage

Režiser celovečernega dokumentarca Čarovnice iz orienta (Les Sorcières de l'Orient, 2021) Julien Faraut se je s 'čarovnicami' srečal po naključju, ko je v njegovo malo knjižnico filmov vstopil francoski trener odbojke. Prinesel mu je posnetek tekme legendarnih odbojkaric, ki je Farauta povsem očaral. Bil je namreč skoraj identičen prizoru tekme v animeju, ki ga je gledal kot otrok. Hitro je ugo...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Portret obale mitološke Galicije

Lois Patiño v svojem filmu Rdeča luna (Lúa vermella, 2020) naslika galicijsko obalo, ki se v polmraku zdi zamrznjena v čas. Portret obalne vasi, ki ji gospoduje vsemogočno morje in kjer so ljudje prepuščeni milosti in nemilosti narave, zariše usodo mnogih mornarjev, ki so v nemirni vodi izgubili življenje. Trupla iz vode povleče potapljač Rubio (Rubio de Camelle), ki ga v lokalnem okolju spoštu...

Vid Mesojedec Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Padre padrone semper certus est

Tradicija in modernost – kako obravnavati relacijo teh konceptov na ravni filmskega jezika? Avtor Salvatore Mereu v svojem novem celovečercu Assandira (2020) poskuša odgovoriti prav na to vprašanje. Kar nastane, je pripoved o ostarelem pastirju Constantinu, ki se skupaj s sinom in bodočo snaho zaplete v projekt obnove razpadajočega posestva Assandira. Priča smo ljubezenskemu trikotniku s posled...

Nika Senica Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Tradicionalnost ali modernost, to je zdaj vprašanje

Ostarel sardinski pastir Constantin kot vsako poletje na svojem domu pričaka obisk svojega sina in nemške snahe. Par se tokrat odloči ostati dlje kot le nekaj dni; namen imata prenoviti Constantinovo zapuščeno poslopje in ga urediti v turistično kmetijo, Assandiro, po kateri nosi naslov film Salvatora Mereuja (2020). Po tragediji, ki doleti njegovo družino, Constantin detektivu pripoveduje svoj...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Femme fatale kmečkega turizma

Ruralna Sardinija, domovanje starca Constantina (Gavino Ledda) v filmu Assandira (Salvatore Mereu, 2020) trči z urbanim okoljem, ko iz Berlina pripotuje njegov sin Mario (Marco Zucca) s svojim dekletom Greto (Anna Konig). Pripoved se razvije kot popotovanje skozi Constantinove spomine. S premišljeno uporabo bližnjih planov se vzpostavi intimna pripoved v obliki klasične detektivke, pomemben akt...

Tina Krašovic Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Seksualnost, ki ustvari; seksualnost, ki uniči

Da se onkraj znanega nahajajo nevarnost, tema in celo smrt, so predstave, del človeškega uma, ki stremijo k binarnim opozicijam in ločevanju sveta na dobro in slabo. Zdi se, da film Assandira (Salvatore Mereu, 2020) temelji prav na teh dihotomijah in v ospredje vnaša razkol med tradicijo in modernim, ruralnim in urbanim, družino in obsceno seksualnostjo, skratka cel niz na videz nezdružljivih i...

Zala Žagar, Maja Gregorčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

»Ko starši na situacijo gledajo skozi svoje oči in strahove, velikokrat odreagirajo napačno

Ostrilci ustvarjalno pot Martina Drakslerja že dobro poznamo. Med drugim smo predlani v sklopu filmskokritiške delavnice na Festivalu slovenskega filma njegovemu kratkemu dokumentarcu Alzheimer Cafe (2019) podelili posebno omembo v sklopu študijskih filmov. Pred dobre pol leta smo ga gostili tudi na našem izrednem spletnem krožku. Obravnavali smo njegov filmski cikel Začelo se je z zaupanjem (2...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2021

Sodobne virđine

Družbeni pojav virđin izhaja iz 15. stoletja. Bil je del Kanuna, koda albanskega princa Lekëja Dukagjinia, po katerem so se ravnala severna albanska plemena, kasneje pa so navado prevzela tudi ljudstva iz Dalmacije, južne Bosne in Hercegovine, Črne Gore in Severne Makedonije. Uvedel je možnost, da je ob odsotnosti moškega v družini njegovo vlogo prevzela ženska. V primeru smrti očeta in njegove...

1 2 3 4 60