V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Eva Lunar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Potopitev v zabavo

Film Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968) družbeno-kritično opozarja na izkoriščevalsko naravnanost Hollywooda, objektificiranje mladih žensk in zaprt odnos do tujcev, a nanje opomni preko komične drže. Kljub globljim tematikam je v ospredju filma zabava. Vizualna estetika nas popelje v moderno okolje poznih šestdesetih let. Izčiščen dekor služi kot čisto platno za prihajajoč nava...

Manca Cerar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Komični užitki

Raziskovanje pretiranega humorja Zabave (1968) in njene igrive povezave s filmom Playtime (1967) Po epski otvoritvi 10. edicije žanrskega filmskega festivala Kurja polt nas je pričakala prava filmska poslastica režiserja Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968). Ta razburkana komedija, tako imenovana slapstick mojstrovina, me je navdušila s svojim humorjem in brezhibnim komičnim čas...

Urban Mihevc Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Tragedija na distanci

Bosanska drama Kuduz (1989) sledi bivšemu zaporniku Bećirju Kuduzu in njegovi ponovni integraciji v ruralno bosansko skupnost v sredini osemdesetih let. Film se začne z uvodnim govorom enega izmed železniških delavcev na bližnji postaji. Govori o tem, kako naj Bećir Kuduz ne bi nikoli obstajal, da ga nihče ne pozna, tudi nek stoletni starešina, ki pozna vse v teh koncih, naj bi zanikal, da bi z...

Urban Mihevc Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Gibanje pri miru

Kratki filmski esej Silvestra Kolbasa Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) prikazuje propadlo tovarno filmov Fotokemika iz vasi Samobor, nekdanje največje proizvajalke fotografskih materialov v regiji. Gledalec v filmu opazuje fotografije propadle tovarne, fotomaterialov in kemikalij. Istočasno opazuje fotografije posnete na fotografski material s pretečenim rokom, narejen v tovarni Fotokemi...

Marijana Kuljanac Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Odnos živega in neživega

Vzdušje filma Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) hrvaškega filmskega ustvarjalca Silvestra Kolbasa je prežeto z odnosom med živim in neživim. To razmerje je prikazano z nagonom k ohranjanju nečesa, kar je že skoraj umrlo, ter hkratnim upanjem, da bo življenje spet v popolnosti zašlo v prostor obstoja te skoraj že mrtve stvari. Film je ustvarjen iz množice črno-belih analognih fotografij, k...

Urban Mihevc Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Dva propada, isti absurd

Slučaj Harms (1987) je jugoslovanski film, ki prikazuje zadnje dni ruskega avantgardnega pisatelja in pesnika Danijela Ivanoviča Harmsa, ustanovitelja enega od zadnjih ruskih avantgardnih kolektivov OBERIU. Prolog filma deluje kot filmov lastni manifest, kjer ruski državni znanstvenik napove konec samooklicanih umetnikov in genijev, ki so madež v sovjetski družbi. Obenem pa je film, ki je posne...

Marijana Kuljanac Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Četrte stene ne moreš razbiti, če je sploh nimaš

Posegati v četrto steno v kontekstu filma je isto kot kazati tehniko, ki je uporabljena pri snemanju. Pozornost gre stran od filma in se ustavi na zavedanju sebe v procesu opazovanja likov, ki opazujejo prostor, v katerem se nahaja filmska zgodba. Rezultati so lahko različni, ena od možnosti pa je, da se filmski iluziji preprosto ne verjame. Slučaj Harms (1987) element četrte stene vzame kot gl...

Alen Golež Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Pripoved kot strukturno bistvo in doživljajska odvečnost

Prvi slovenski celovečerec in gorniški film, V kraljestvu Zlatoroga (1931), popolno uteleša tisto staro rečenico, ki jo pogostokrat slišimo prav od gornikov, tj. da je "pot pomembnejša od cilja". V filmu namreč spremljamo tri mladeniče (arhetipe delavca, kmeta in študenta) na njihovi poti proti Triglavu, na vrh katerega se tudi povzpnejo. Vrh Triglava je za fante bistvo njihovega popotovanja – ...

Nika Franić Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Analiza filmov Kino kluba Split

Kratke eksperimentalne filme iz 60., ki jih je v Slovenski kinoteki predstavila Sunčica Fradelić, kuratorka Kino kluba Split, povezuje določena atmosfera. V Monologu o Splitu (1961–62) Ivan Martinac prikaže takratni Split s hitro menjajočimi se kadri. Zajel je veliko vsakodnevnih prizorov mesta, kot so sprehajanje ljudi po ulicah, ležanje na plaži itd. Pogosti bližnji in veliki plani razgrnejo ...

Neja Simončič Ostrenje pogleda v Slovenski kinoteki 2022/23

Poezija banalnosti minevanja časa

Program Kino kluba Split sestavlja sklop kratkih filmov in predstavlja dela različnih avtorjev, ki so ustvarjali in eksperimentirali na Hrvaškem v obdobju šestdesetih let dvajsetega stoletja. Povezuje jih antropocentrična tematika, ki se odraža v motivih intime, eksistencialnega nelagodja in banalnosti vsakdana v kontrastu z minevanjem časa. V filmu Monolog o Splitu (Ivan Martinac, 1961-62) avt...

1 2 3 4 67