V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Kaja Vidanovski Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

In vendar se vrti!

V Kavalkadi (Cavalcade, 2019) Johann Lurf na gladino nočnega gozdnega potočka postavi vodno kolo in vanj usmeri stroboskopsko luč, ki na površino kolesa projicira koncentrične vzorce. Postopno hitenje kolesa na vodi ustvarja razločno žuborenje, ki se zliva v zvok pretakanja potočka, v ozadju pa brneči mehanizem poganja kolo, ki z zaslepljujočo lučjo in hipnotičnimi vzorci ustvarja zavajajočo ju...

Dan Grabnar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Prekinitev ciklov konformizma in ignorance

Zaradi sodobnega načina življenja in vrednot se posameznik v kolektivu, četudi gre za intimnega, težje znajde in se lahko še bolj individualizira ter izolira. Ko se vezi v razmerjih pretrgajo, se le težko rešimo samote. Posameznik, ki se v dani situaciji znajde mora pristopiti k problemu in prekiniti konformizem in ignoranco. V filmu Gabriela Abrantesa Čudovite peripetije kamnite mladenke (Les ...

Lenart Sušnik Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Sivina

Ukrajinska in poljska koprodukcija Dvigovalec uteži (Sztangista, 2020) režiserja Dmytra Sukholytkyy-Sobchuka je tridesetminutni portret ukrajinskega tekmovalnega dvigovalca uteži Petrova. Film raziskuje psihološko sliko posameznika in medčloveške odnose v hladnem, postsovjetskem okolju, določenim z ikoničnimi telovadnicami, bloki, majhnimi stanovanji, hladnimi barvnimi paletami in nenazadnje s ...

Zala Žagar Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Izpraznjena smisla

Kratki film Ramina Bahranija Plastična vrečka (Plastic Bag, 2010) se tako kot njegovi celovečerci ukvarja z aktualno družbeno problematiko. Če njegovi odmevnejši zgodnji celovečerci (Prikoličar ..., Chop Shop ... in Zbogom, Solo ...) skozi prikaz vsakdana odrinjenih prebivalcev velikih mest obravnavajo begunsko problematiko v Ameriki, se v Plastični vrečki ...

Eva Palčič Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Med kulturama

V kratkem dokumentarnem filmu Nadia v iranski šoli (Nadia in Iranian School, 2020), nastalem na delavnici Luksuz produkcije, slovenska režiserka Maja Malus Azhdari s kamero sledi svoji sedemletni hčerki Nadii Azhdari, ki odrašča v dvokulturni družini. Dokumentarni portret deklice z intimnimi posnetki iz osebnega življenja prikaže stik obeh kultur, ki sta med seboj zelo različni. Nadiina mama pr...

Brina Jenček, Kaja Vidanovski Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Nogomet v visokih petah

Luksuz produkcija je tudi letos omogočila ustvarjanje dokumentarnih kratkih filmov mladim ustvarjalkam in ustvarjalcem iz Slovenije in tujine. Na delavnici je nastal tudi kratkometražec Rami (Youth Builds, 2020), ki so ga ustvarile Lua Lopez Ribes, Ameli Bury, Aicha Boughazi in Sasha Ihnatovich. Glavni lik Rami spremljamo na nogometnem igrišču, kjer trenira mlade ženske in se bori za pravico do...

Anja Škrlj, Lenart Sušnik Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Helena Blagne, Zastava 101 in Jožica

Jožica, subjekt filma z istoimenskim naslovom, je ekscentrična starejša gospa, ki s svojim lahktonim in vedrim odnosom do življenja izzove stereotipe o upokojenskem življenju. Čas si krajša z imitacijo Helene Blagne, orientalskimi plesi in norim oblačenjem. Njena privlačna osebnost je v filmu predstavljena skozi intervju, obogaten z zrežiranimi prizori njenega plesa in poziranja – to zamegli me...

Staš Čebular, Maruša Arh Ostrimo pogled na FeKK-u! 2020

Klovni na obisku

Klovni: veseli, norčavi, kričavi, objokani, žalostni. Tisti z masko in tisti brez nje. Tisti, ki jih opazujemo na festivalu v mestu, in tisti drugi, ki raziskujejo oddaljene vaške poti. Tisti, z rdečimi noski, ki prinašajo veselje bolnim otrokom v bolnišnicah. Tisti, izgubljeni in nesrečni, ki slišijo na ime Joker. Vsem pa je skupno slednje – nastavljajo ogledalo ljudem in družbi nasploh. Lea T...

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2020

BDSM kot način prebolevanja

Juha je oče samohranilec, ki se ne more soočiti s smrtjo svoje žene, ponoči ga preganjajo sanje o njeni utopitvi, v katerih se še sam, ovit v bujne morske alge, utaplja v sinjemodrem jezeru. Sanje se v filmu Psi ne nosijo hlač (Koirat eivät käytä housuja, 2019) finskega režiserja Jukke-Pekke Valkeapääe pojavljajo kot stalni motiv, ki predstavljajo zadnjo vez z ženo, hkrati pa oviro, krivdo, ki ...

Lev Slivnik Ostrimo pogled na Grossmannu! 2020

Moč skupnosti

Celovečerni prvenec 1BR (2019) scenarista in režiserja Davida Marmorja tematizira stanovanjsko nočno moro vsakega novega stanovalca soseske. Sarah se po sporu z očetom sama preseli v Los Angeles, v idiličen stanovanjski kompleks, kjer sosedje skrbijo za dobrobit drug drugega. Značilno za horror pa je ta skrb potencirana v skrajnost. V uvodu filma režiser naniza kadre lahkotnega, lenega druženja...

1 2 3 4 5 49