V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Kaja Rakušček Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Čustveni slalom

Slalom (2020) je odgovor Charlène Favier na nedavno javno izpostavljene škandale v svetu športa. Film ima oseben pridih, saj je bila režiserka v podobnem položaju kot protagonistka Lyz in tako s pomočjo svojih izkušenj poskuša opozoriti na problematiko nasilja nad mladimi v športu. Slalom poleg zlorab, maskiranih kot mentorstvo, izpostavi problem otrok iz nefunkcionalnih družin in njihovo dovze...

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

V iskanju izhoda

V filmu Morena (Murina, 2021) režiserke Antonete Alamat Kusijanović spremljamo zgodbo šestnajstletne Julije in njenih staršev. Družina živi na odmaknjenem hrvaškem otoku, Julija tako večino dni preživlja v vodi, kjer se potaplja in z očetom lovi morene. Hči Julija, oče Ante in mama Nela so primer patriarhalne družine, kjer ima končno besedo vedno oče. Veliko je kreganja in nespoštovanja.Odnos m...

Kaja Rakušček Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Na poti

Nikoli redko včasih vedno (Never Rarely Sometimes Always, 2020) je intimen portret najstnice Autumn, ki se sooči s pomembno dilemo – noseča se mora s svojo sestrično Skylar odpraviti v New York, kjer bo lahko naredila splav. Film tematizira danes relevanten družbeni problem, nedostopnost do splava. Problematizira nedostopnost, ne pa splava samega. Poseg prikaže kot običajen in netravmatičen, me...

Zala Žagar Ostrimo pogled na Kinotripu! 2021

Dekle v kontradiktorni poziciji

Nikoli, redko, včasih, vedno so štiri možnosti odgovorov, s katerim mora sedemnajstletna Autumn pred procesom splava opisati svoje izkušnje s spolnostjo. Na prvi pogled preprosta naloga se izkaže za veliko težjo. Vprašanja se namreč stopnjujejo od splošnejših do bolj osebnih, kot sta vprašanji, ali njen partner kdaj ne uporablja zaščite in ali je bila v spolni odnos kdaj prisiljena. Njen glas p...

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Spopadanje s samoto

Koprodukcijski dokumentarni film Starec in štorklja (2020) režiserja Tomislava Jelinčića spremlja zgodbo o živalski in človeški samoti. Štorklja Malena zaradi prestreljenega krila ne more leteti in živi na hiši gospoda Stjepana, ki je po nesreči začel skrbeti za njo. Snemanje dokumentarca je trajalo kar nekaj let in tako gledalec dodobra spozna Stjepanov in štorkljin vsakdan. Vsako jesen se Mal...

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Koliko Lazarusov?

Lazarus (2021) je eksperimentalni film, v katerem gledalec spremlja zgodbo Lazarusa, ki se od sveta umakne v hišo na samotni otok, in pisatelja, ki piše zgodbo o njem. Film sestavljata samo zvok in slika računalniškega zaslona, kjer gledalec spremlja pisanje zgodbe v wordovem dokumentu. A gledalec ne vidi samo wordovega dokumenta, ampak tudi črno-bele ilustracije, ki se pojavijo ob pisateljevi ...

Megan Jazić Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2021

Beethovnova slovenska muza

Jurij  Ivanušič v dokumentarcu Skrivnosti iz Beethovnove ulice (2020) išče povezavo skladateljevega življenja s prebivalci področja današnje Slovenije. Potrjena dejstva iz njegovega življenja poskuša povezati z miti o njem, za katere išče podkrepitev pri slovenskih zgodovinarjih in glasbenikih. Dokumentarni film uporabi igrane prizore, ilustracije, glasbo in intervjuje. Poleg raziskovanja ...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Od podaje do podaje do končne zmage

Režiser celovečernega dokumentarca Čarovnice iz orienta (Les Sorcières de l'Orient, 2021) Julien Faraut se je s 'čarovnicami' srečal po naključju, ko je v njegovo malo knjižnico filmov vstopil francoski trener odbojke. Prinesel mu je posnetek tekme legendarnih odbojkaric, ki je Farauta povsem očaral. Bil je namreč skoraj identičen prizoru tekme v animeju, ki ga je gledal kot otrok. Hitro je ugo...

Neja Simončič Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Portret obale mitološke Galicije

Lois Patiño v svojem filmu Rdeča luna (Lúa vermella, 2020) naslika galicijsko obalo, ki se v polmraku zdi zamrznjena v čas. Portret obalne vasi, ki ji gospoduje vsemogočno morje in kjer so ljudje prepuščeni milosti in nemilosti narave, zariše usodo mnogih mornarjev, ki so v nemirni vodi izgubili življenje. Trupla iz vode povleče potapljač Rubio (Rubio de Camelle), ki ga v lokalnem okolju spoštu...

Vid Mesojedec Ostrenje pogleda na Otoku! 2021

Padre padrone semper certus est

Tradicija in modernost – kako obravnavati relacijo teh konceptov na ravni filmskega jezika? Avtor Salvatore Mereu v svojem novem celovečercu Assandira (2020) poskuša odgovoriti prav na to vprašanje. Kar nastane, je pripoved o ostarelem pastirju Constantinu, ki se skupaj s sinom in bodočo snaho zaplete v projekt obnove razpadajočega posestva Assandira. Priča smo ljubezenskemu trikotniku s posled...

1 2 3 4 5 62