V sklopu filmskokritiškega festivalskega programa Ostrenje pogleda organiziramo nekajdnevne filmskokritiške delavnice, na katerih v sproščenem vzdušju gledamo filme, o njih poglobljeno razmišljamo in razpravljamo, premlete misli pa oblikujemo v kritiške zapise, ki nastajajo postopoma in ob izčrpnih komentarjih mentorice. V pogovore vključujemo tudi avtorje ter filmske in festivalske delavce in jih nato skušamo ujeti v zapise različnih oblik. Končna besedila sproti objavljamo na tej strani.


Špela Jensterle Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Obiskovalec v prostoru, obiskovalec v času

Kratki animirani film Dom (Home, 2019) Anite Bruvere prikazuje zgodbo hiše iz Londona v času med osemnajstim in devetnajstim stoletjem. Tam in takrat so si različne priseljene skupnosti ustvarjale dom. Zgodba treh družin iz različnih dežel, ki je prikazana v filmu, je ena zgodba, ki se z novimi priseljenci odvija vedno znova in znova. Vsi liki v filmu so upodobljeni z akrilnim steklom, kar zabr...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Popotovanje po mehkem polsnu

Poljski režiser Mariusz Wilczyński v svojem prvem animiranem celovečernem filmu Ubij to in zapusti to mesto (Zabij to i wyjedź z tego miasta, 2020) raziskuje napol sanjski tok misli z lastnimi zakonitostmi. Wilczyński sam film primerja s temačnim in skrivnostnim gozdom, v katerem se sprva zgubimo, nato pa na deblih najdemo drobne napotke, ki nas usmerijo naprej. Zdi se, da film gledalca pogoltn...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Poetika strojnega

Stroji bistveno zaznamujejo posameznikovo delovanje v svetu. Nahajajo se na vsakem koraku, z njimi nenehno vstopamo v interakcije in prežemajo sodobni vsakdan do te mere, da jih pogosto niti ne opazimo več. Režiser Geoffroy de Crécy v svojem animiranem kratkometražnem filmu Izpraznjeni prostori (Empty Places, 2020) spregledano mašinerijo z odstranitvijo vsakršne človeške prezence postavi v ospr...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Uničevalne muhe enodnevnice

Statičen prizor prazne beograjske ulice z zaprtimi trgovinami in praznimi izložbami pospremi glas v off-u, ki z obrazložitvijo, da ne gre za objektiven pogled, ampak za stvar mestne in državne politike, od katerih je odvisno umetniško in kulturno življenje, uvede v kratki film Nevidni (Invisible, Lua Ribes Lopez, Elena Chiechio, Stella Hood, 2020). Dokumentarni film, v katerem o svoji poziciji ...

Eva Klasić Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

Izgubljeno otroštvo in svetla prihodnost

Kratkometražni dokumentarni film Mesto pobega (Mjesto za bijeg, 2019) je režiserka Lucija Ana Ilijić zastavila kot nekaj minutno nizanje domačih arhivskih posnetkov s spremljevalno pripovedjo lastnega glasu v off-u. Barva in intonacija glasu ter vsebina zgodbe niso usklajene. Film namreč pripoveduje o izrednih uspehih profesionalne drsalke, ki svoje otroško in najstniško življenje posveti ledu,...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Festivalu poceni filma!

»Nekoristna« svoboda uličnega umetnika

Dokumentarni kratkometražni film Oko Neaplja (L'occhio di Napoli, Nicolas Guillaume, 2019) spremlja vsakdan neapeljskega uličnega fotografa, za katerega se zdi, da živi dokaj svobodno. Državna politika v njem zbudi negotovost: v kolikor želi prejemati socialno pomoč, mora opustiti ulično prodajo fotografij in jo zamenjati s »produktivnejšim« poklicem. Film predstavi protagonista kot popolnoma p...

Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Znotraj tragedije

(Opozorilo: tekst vsebuje nekaj pomembnih kvarnikov – branje svetovano šele po ogledu.) Igra (Hra, 2019, Lun Sevnik) je aktualna tragedija dveh prijateljev. Z vključevanjem pogleda računalniškega zaslona (skozi kamero) zgodbi doda žalostno dimenzijo. A tako kot v besedi sami se tudi v tragediji Luna Sevnika skriva igra. Boris in Hugo sta najboljša prijatelja. Sredi filma eden od njiju v računal...

Vid Mesojedec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Govoreče glave ali Odpotovanje generacije

Cesta zavetje nemirnih ljudiizginja in skozi stopinje drsiko odhaja in glasna obzorja roditihe roke neštetih ur pijejo svet neznanprav tam na cestimed klasjem hitečih ljudi,ki živijo brezčasne trenutke glasov,ko letijo po stezah stoletnih sledi. Za razliko od skoraj istoimenskega prvenca grajskega trubadurja viteškega slovesa se Odpotovanje (2020) Petre Seliškar, režiserke dokumentarnega filma ...

Jošt Šeško Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Subtilno v pravljico

Mati ni vedela (Mor visste Ingenting, Anita Killi, 2020) se spopade s temo tesnobe na subtilen način. Bolj kot s samo vsebino in razlogi za tako stanje se ukvarja s prikazom čustev skozi dovršene in mojstrsko animirane lutke. Kadriranje v filmu je premišljeno in predstavi prostor dogajanja z bližnjimi in intimnimi plani, ki jih dodatno poudari atmosferska osvetlitev. Okoljska pripoved je ključn...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Stari vaščani v novi dobi

Dokumentarni film Gmajna (2019) je nastal kot praktično magistrsko delo študenta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Sebastiana Koreniča Tratnika, sicer diplomiranega filozofa in umetnostnega zgodovinarja. Film prikaže cikel portretov starostnikov s slovenskega podeželja, ki se soočajo s spremembami, ki jih v njihovo življenje prinaša moderni svet, tako drugačen od njihove mladosti v n...

1 2 3 4 5 53