»Il y a un bateau«: Globina dva in Tovor
Glavonićevi filmski upodobitvi zamolčanih pobojev albanskih prebivalcev Kosova leta 1999 sta hommage žlahtni ideji političnega filma: predvsem njegovi krhki ideji o nujnosti razumevanja procesov spominjanja, ki v današnji postjugoslovanski politični realnosti trči ob čeri vse močnejšega zgodovinskega revizionizma in institucionaliziranih procesov amnezije. Spretno preigravanje dvojice odsotnost/prisotnost v Globini dva (Dubina dva, 2016) in Tovoru (Teret, 2018) je zaušnica postgenocidnemu stanju balkanskega in evropskega establišmenta: je njegova izkrivljena zrcalna podoba – znotraj različnih načinov zamolčevanja, utišanja in vsebinskih poudarkov pa zadnja dva Glavonićeva filma v svoj narativni svet vključujeta tudi številna vprašanja sodobnega filma in njegovega statusa v nezanesljivi geopolitični situaciji, ki smo ji priča na področju nekdanje Jugoslavije, pa tudi širše.
Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!