Na sledi zadnjemu dekletu
Gledalstvo in spol od Hitchcocka do Tarantina
Trop zadnjega dekleta, kot ga utemelji Carol Clover, po eni strani uteleša konservativno ideologijo ženskosti, po drugi pa so se moški-gledalci izjemoma prisiljeni identificirati z ženskim likom. Na njegov nastanek in razvoj skozi lik femme fatale so vplivale specifične zgodovinsko-kulturne okoliščine. Podobno velja tudi za žanr slasherskega filma. Nasilje, ki je dovoljeno zadnjemu dekletu, je zgolj odziv na ravnanje moških. V teh filmih je problematična tudi moškost (morilca). Carol Clover pri utemeljitvi zadnjega dekleta delno še ostaja pri spolni binarnosti, saj kodov maskulinosti in feminilnosti v žanrskih filmih ne postavlja pod vprašaj. Zadnje dekle se danes pojavlja v spremenjeni različici akcijske junakinje in subverzivnih predelavah tropa.
Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!