Categories
Festivalske delavnice

Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Med 6. in 8. oktobrom smo izvedli že 7. filmskokritiško delavnico na Festivalu slovenskega filma, ki je tokrat potekala v Ljubljani. Kljub mrazu in preventivnim koronskim ukrepom je skupina 6 delavničarjev neumorno obiskovala Kino Komuna, letošnje osrednje prizorišče, in skozi pogovor ob pomoči mentorice dr. Maje Krajnc, odg. urednice revije KINO!, kritično motrila domače filme ter svoje premisleke ubesedila v krajše filmske zapise.

Pogovor z Milo Peršin, avtorico filma Tetka Milena (2019)

Skupina Ostrilk in Ostrilcev je v pogovor ujela tudi nekaj avtoric – Petro Seliškar, avtorico dokumentarnega filma o slovenskemu glasbeniku Tomažu Pengovu Odpotovanje (2019), so udeleženci skupaj z mentorico izprašali o pridobivanju in uporabi arhivskih posnetkov v dokumentarnem filmu, pri čemer je Seliškar kot glavno zagato izpostavila, da so v arhivih RTV Slovenija v preteklosti zaradi pomanjkanja sredstev posnetke za namen ponovne uporabe traku pogosto izbrisali. Z Milo Peršin so razglabljali o njeni protagonistki Tetki Mileni, ki jo na svojevrsten način skozi njeno nenavadno bivanjsko situacijo portretira v istoimenskem kratkem dokumentarnem filmu, s Tejo Miholič pa o nastajanju njenega kratkega igranega filma Da bi človeštvo preživelo (2019), ki je nastal v sklopu njenega podiplomskega študija v Franciji.

Tudi letos so udeleženci delavnice podelili nagrado za najboljši študijski film. Ogledu sklopov je sledila poglobljena diskusija z mentorico, v kateri so kot izstopajočega prepoznali film Igra (Hra, 2019) Luna Sevnika in mu podelili glavno nagrado. Posebno omembo so namenili filmu Gmajna (2019) Sebastiana Koreniča Tratnika.

Iskrene čestitke in toplo priporočamo!!!

👏🎉👏🎉

Glavna nagrada izobraževalnega programa Ostrenje pogleda, ki ga izvaja Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, za najboljši študijski film v tekmovalnem programu:

Igra (Hra, Lun Sevnik, 2019)

Igra (Hra, Lun Sevnik, 2019)

Lun Sevnik se v študijski vaji z nizom nekonvencionalnosti ob igri moči protagonistov spretno poigra tudi z gledalcem. S premišljenim suspenzom, izrabo socialnega omrežja, vrhom v »videospotu«, izdelanim konceptom in podobo – malodane mojstrovina!

Posebna omemba izobraževalnega programa Ostrenje pogleda, ki ga izvaja Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, za študijski film v tekmovalnem programu:

Gmajna (Sebastian Korenič Tratnik, 2019)

Gmajna (Sebastian Korenič Tratnik, 2019)

V idilične podobe pokrajine vdira vztrajen, nadležen zvok avtoceste, ki razdira skupnost starega prebivalstva Gmajne. Film s posebnim posluhom za vaščane ponudi subjektivni zgodovinski pregled razvoja okolja, za katerega se zdi, da izginja. 

👏🎉👏🎉

Filmski zapisi, nastali na delavnici, so objavljeni pod zavihkom Besedila z delavnic.

Ostrili so: Eva Korenjak Lalovič, Zala Vončina, Zala Žagar, Staš Čebular, Rok Urbanček in Vid Mesojedec.