Ostrimo pogled na Otoku! 2022
Tradicionalno filmskokritiško delavnico na festivalu Kino Otok – Isola Cinema smo izvedli med 1. in 5. junijem.
Pisala so se sukala in tipkovnice tresle pod mislimi, ki so jih delavničarji namenili celovečernemu prvencu madžarske cineastke Márte Mézsáros, Dekle (Eltávozott nap, 1968), dokumentarcu o vsestranskem umetniku, borcu za glasbo in pravico Florianu Jurjevu, Neskončnost po Florianu (Нескінченність за Флоріаном, 2022) itd. V spontanih ekskurzih v filmsko zgodovino, predavanjih v malem dr. Maje Krajnc in Kristiana Božaka Kavčiča, so premislili vidnejša evropska novovalovska gibanja v 60-ih prejšnjega stoletja, specifike ustvarjanja dokumentarnega filma in osnovne dokumentarne pristope, razlike med komercialno in umetniško produkcijo ipd. V kratkem poprojekcijskem pogovoru z uveljavljeno fotografinjo mlajše generacije in od nedavnega filmarke Asiano Jurco Avci so Ostrilke in Ostrilici poizvedeli o ustvarjalnem procesu njenega esejskega dokumentarca ne vidim se (2022), ki skozi sestrski odnos režiserkinih mačk obravnava telesno dismorfijo. O njegovem sijajnjem dokumentarcu Rampart (2022) so v poglobljenem intervjuju dodobra izprašali prodornega srbskega režiserja Marka Grba Singha; v sproščenem vzdušju jim je namenil skoraj dvakrat toliko časa, kolikor traja film (62 min). Grba Singha bomo popisali tudi v jesenski ediciji KINA!.
Nastala besedila smo objavili pod zavihkom Besedila z delavnic.
K bolj tekoči in zadovoljivi izvedbi delavnice sta poleg dobrot izpod otoške kuhne z radodarno podporo s kosilom prispevali še restavracija Parangal in Fast Food Veni.
Delavnica je potekala v soorganizaciji Društva za širjenje filmske kulture KINO!, Zavoda Otok in Društva zaveznikov mehkega pristanka.
S finančno podporo Urada Republike Slovenije za mladino.
Ostrili so: Eva Robida Blau, Polona Pečan, Marijana Kuljanac, Zala Žagar.