Od genealogije tehnike/subjekta do geneze tehnosubjekta v filmu 2001: Odiseja v vesolju (problem nadčloveka)
Članek prek Kubrickovega filma 2001: Odiseja v vesolju (2001: A Space Odyssey, 1968) razlaga neločljivo povezanost med subjektom in tehnologijo. Kubrick že v razvpiti sceni z opico in kostjo pokaže, kako se človeški subjekt in tehnika rojevata skupaj, v trenutku, ko opica, igrajoč se s kostjo, odkrije dispozitiv orodja oziroma orožja – torej tehnologijo. Film potem ponudi tudi projekcijo nadaljnjega razvoja razmerja med subjektom in tehnologijo, ki postaneta v tehnosubjektu, superračunalniku HAL-u, dejansko neločljivi. V končni fazi, ki je prikazana na koncu filma, pa to privede do preseganja človeškega subjekta in rojstva »zvezdnega otroka«, kar tolmačimo prek Nietzschejevega pojma nadčloveka. Človek je namreč po Nietzscheju nekaj, ker mora biti preseženo, vendar lahko nadčlovek nastane samo skozi človeka. Kubrickova in naša teza je, da se to zgodi, ko sile v človeku stopijo v neločljivo razmerje s silami tehnologije ter tako oblikujejo to novo in še nepredstavljivo formo, ki jo napoveduje Nietzsche.
Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!