Omarica z dokazi in upor v dobi nadzora
V članku bom predstavil projekt ameriške umetnice Jill Magid z naslovom Omarica z dokazi (Evidence Locker, 2004). Ne gre za konvencionalno filmsko delo, ampak konceptualno multimedijsko instalacijo, sestavljeno iz kratkih filmov, ki jih je umetnica zmontirala iz posnetkov javnih nadzornih kamer. S sprehajanjem po videonadzorovanih liverpoolskih ulicah in pisanjem dnevniških ljubezenskih pisem policiji City Watch je poskušala posredno razviti odnos z nadzornim osebjem in na intimni ravni spodkopati oziroma preizprašati strukture moči, ki jih je utelešal takratni videonadzor. Odnos, ki ga je stkala z nadzornim »opazovalcem« oziroma velikim Drugim, bom predstavil v povezavi z Lacanovo teorijo štirih temeljnih diskurzov, s katerimi bom poskušal razumeti idejo upora. Projekt postavim v kontekst razvoja nadzornega kapitalizma, s katerim se ukvarja Shoshana Zuboff.
Integralna verzija besedila se nahaja v tiskanem KINU!