Drage Ostrilke in dragi Ostrilci,

na naslednjem srečanju v soboto, 27. 3. ob 18:00 bomo obravnavali mojstrovino Vsi drugi se imenujejo Ali (Angst essen Seele auf, 1974) Rainerja Wernerja Fassbinderja, priredbo ameriške klasike Vse, kar dovoli nebo (All that Heaven Allows, 1955) Douglasa Sirka. Fassbinder osrednjo tematiko filma – razredni konflikt – prestavi v delavski sloj in jo poglobi z motivom rasizma.

Vsi drugi se imenujejo Ali prikaže križanje tradicionalnih konvencij hollywoodske melodrame z modernistično estetiko in umeščenostjo na skrajni družbeni rob, kjer solidarnost med ponižanimi in deklasiranimi ni samoumeven romantičen mit, ampak težko izborjena vrednota.

Povezava do filma

Napovednik filma

Fassbinder poveže dva estetska koncepta, ki se med seboj bijeta in bi ju, nekoliko priostreno, lahko opisali kot analitično odmaknjenega in čustveno nabitega. Začetek in konec prve sekvence filma obvladuje potujujoče uprizarjanje, ki je zelo blizu tradiciji brechtovskega gledališča. Z uprizoritvijo pogledov Fassbinder skorajda na način brechtovskega učnega komada, v postopnih etapah, prikaže proces družbenega izključevanja.

Bettina Henzler in Stefanie Schlüter, KINO! 39

!! Če se pridružuješ ostr(ilsk)i debati, nam do ČETRTKA, 25. 3. piši na ostrenje.pogleda@e-kino.si.