Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022
Na nikogaršnji zemlji med kanoniziranimi klasikami, komercialnimi uspešnicami in umetniškimi mojstrovinami prebiva pleme pokvečenih, čudaških filmov. Ta filmska zverjad, premalo »skulirana«, preveč nevljudna za uradno zgodovinopisje, vsake toliko prestopi meje in obsede filmska občinstva. Uboge gledalce spreobrača v svoje pravoverne sledilce, kinodvorane ob polnoči preobraža v kinosvetišča.
Sezono festivalskih filmskokritiških delavnic smo otvorili s tradicionalno delavnico na Festivalu žanrskega filma Kurja polt, ki je letos potekal med 19. in 24. aprilom v Slovenski kinoteki in Kinodvoru. Udeleženci so se šest dni ježili ob izbranih klasikah, manj znanih delih mojstrov filmskih žanrov ipd. Tematski poudarek na filmu soleil (negativ filma noir) je zaznamoval že otvoritev festivala – o Slabem dnevu v Black Rock (Bad Day at Black Rock, John Sturges, 1955), ostri kritiki takratni tabuizirani ksenofobnosti v ameriški družbi, so se Ostrilke in Ostrilci dodobra razpisali. V naslednjih dneh je festival postregel z raznorodnimi filmi, ki so jih udeleženci premislili skozi sproščene in dolge debate ter pisanje. Črnilo se je prelivalo o preteklosti Libanona, pionirski norosti, tudi norosti bogov in legendarnega ustvarjalca posebnih učinkov Phila Tippetta … V spomin se bosta gotovo vtisnili tudi sijajni projekciji Neznanega (The Unknown, Tod Browning, 1927) in Čarovnice (Häxan, Benjamin Christensen, 1922) z glasbenima spremljavama v živo. V zadnjih dneh festivala smo na stran povlekli osrednjega gosta Kurje polti, Norberta Pfaffenbichlerja, s katerim smo se med drugim pogovorili o njegovem filmu 2551.01 (2021), njegovi obsesiji z nemim filmom in maskami, cinefiliji, porastu fašizma …
Pod budnim mentorskim očesom in konstruktivnimi komentarji je v letošnji ediciji nastalo kar nekaj tekstov, ki jih objavljamo pod zavihkom Besedila z delavnic.
Ostrile in ostrili so: Zala Žagar, Vesna Markič, Miša Gams, Filip Kozarski, Vid Mesojedec in Matej Simič.