Drage Ostrilke in dragi Ostrilci,

decembra nadaljujemo z razpravo o mojstrovini ✨ Mesto slovesa (La Jetée, 1962) ✨ enega večjih filmskih esejistov Chrisa Markerja. IX. spletno filmsko zasedanje bo potekalo v četrtek, 10. 12. ob klasičnih 17:45.

Film z angleškimi podnapisi je dostopen na: https://vimeo.com/309034119

Obširen filmski opus neumornega svetovnega popotnika predstavlja svojevrsten itinerarij življena, v katerem potovanje predstavlja temelj narativne strukture filma. Markerjeve pretežno dokumentarne filmske eseje lahko pojmujemo kot filmska pisma oz. filmske razglednice ne le iz različnih krajev, ampak tudi iz različnih časovnosti. Vsaka postaja oz. stvaritev je razdelitev temeljnih referenc – potovanje, spominjanje, čas in zgodovina –, s katerimi se avtor ukvarja že od samega začetka. Markerjevi filmi obravnavane teme zgodovinsko kontekstualizirajo ter jih s premišljeno in izvirno uporabo filmskega medija reaktualizirajo. Metodo najbolje ponazori metafora tkanja mreže ali neskončnega preurejanja.

V znanstvenofantastični viziji postnuklearnega Pariza [znanstveniki] iščejo možnost ponovne prilastitve (življenjskega) prostora skozi čas oz. časovnega prehoda v preteklosti, ki se odpira s spominjanjem. Za popotnika v času je izbran Človek z najboljšimi sposobnostmi pomnjenja na podlagi mentalnih slik, vizualno fiksiranih v spominu na ljubezen, ujeto v preteklosti. Po H. Bergsonu je le takšno spominjanje podob obrnjeno nazaj, v globino časa, le pogled, v katerem je naša sedanjost prežeta s preteklostjo, nosilec duhovnega pomena in pravega znanja o življenju. Markerjeve podobe so ekvivalent času, moč prizora (spomina) rešuje in prinaša večnost.

Dora Baras, KINO! 5/6

Če se pridružujete, nam do TORKA, 8. 12. pišite na ostrenje.pogleda@e-kino.si !!

Napovednik filma