• Društvo za širjenje filmske kulture KINO!
  • Revija za film in filmsko
  • SLO
    • ENG
  • Revija
    • O reviji
    • Izdaje
    • Recenzirano
    • Naročanje
  • Knjige
  • Ostrenje pogleda
    • Glavna stran
    • Festivalske delavnice
    • Krožek v Kinoteki
    • Krožki na šolah
    • Spletni krožek
    • OP na obisku
    • Slovenski teden filma
    • Ustvarjalne delavnice
    • Ostrenje čutov
    • Besedila z delavnic
  • Priznanje Franceta Brenka
  • Druge dejavnosti
  1. Domov
  2. Izdaje
  3. KINO! 5/6

KINO! 5/6

Film in filozofija

Kazalo

FILM IN FILOZOFIJA

Film in filozofija, KINO!

Bit duha je neki filmski kolut, Darko Štrajn

Filmozofija v praksi, zofijini.net

Nekaj pomislekov ob branju Filmozofije Daniela Framptona, Maja Lovrenov

Framptonova afektivno-deskriptivna antiteorija filma, Jurij Simoniti

Filmozofija in nigerijska video filmska kultura, Melita Zajc

Akino, Jean-François Lyotard

Film, neukročena misel in razširjena teorija: Gilles Deleuze meets Paul Sharits, Nicole Brenez

Oporekanje sublimnemu. Filozofija, narava in romantika v delu Stana Brakhagea, Kévin Cappelli

Mutci postfordizma, Ciril Oberstar

Dokumentarni film med reprezentacijo in kreacijo, Matjaž Ličer

Mise en scène kot dispozitiv: uvod, Adrian Martin

Ljudstvo, ki prihaja. Gestus preroške kinematografije, Sylvain George

Eisensteinova ideja intelektualnega filma, Luka Arsenjuk

Filmski esejizem Chrisa Markerja, Dora Baras

Von Trierjev offshoring gospodarja, Rok Benčin

Oče, sonce in uročeni pogled: Vojna zvezd (Epizode IV, V in VI), Saša Vojković

Podoba trenutka spoznavnosti ali trenutek spoznavnosti podobe?. Zgodovine filma kot filozofiranje z vidnim, Andrej Šprah

Povzetki/Abstracts

17.00 €

Film in filozofija …

KINO! 5/6 se tematsko v celoti posveča povezavi med filmom in filozofijo. Nekateri avtorji premišljujejo o knjigi Filmozofija (Filmosophy, 2006) Daniela Framptona, Darko Štrajn v eseju »Bit duha je neki kolut« išče povezave med filmom in filozofijo kot dvema oblikama mišljenja, Jean-François Lyotard se posveti akinu – filmu resničnih intenzivnosti, ki ni zgolj potrošni produkt. Pri tem raziskuje dva skrajna pola prevračanja filmskega gibanja in temporalnosti. Nicole Brenez razmišlja, kaj bi se zgodilo, če bi se Gilles Deleuze – filozof, ki je prepoznal konceptualni potencial eksperimentalnega filma – srečal z delom Paula Sharitsa, eksperimentalista, ki poleg filmov vsebuje tudi filmske programe s komplementarno teorijo in prakso. Kévin Cappelli dela Stana Brakhagea postavi za kritiko sublimnega in atemporalnega. Ciril Oberstar v besedilu »Mutci postfordizma«  sopostavi filmsko teorijo in teorijo postfordizma. Matjaž Ličer pod drobnogled vzame pojem objektivnosti v filmski teoriji in praksi skozi 20. stol., Adrian Martin pa se v svojem eseju posveti pojmu mise en scène – ureditvi elementov, ki tvorijo določeno filmsko formo ali stil – in njegovi razširitvi v dispozitiv. Sylvain George v tekstu »Ljudstvo, ki prihaja (Gestus preroške kinematografije)« raziskuje opusa ekperimentalnih avtorjev Yervanta Gianikiana in Angele Ricci-Luchi skozi prizmo spisa O pojmu zgodovine Walterja Benjamina. Luka Arsenjuk obravnava Eisentsteinovo idejo intelektualnega filma in njegov odnos do smeha kot estetskega in zgodovinskega vprašanja. Dora Baras se posveča filmskemu esejizmu Chrisa Markerja. Rok Benčin se ukvarja s figuro gospodarja v opusu Larsa von Trierja, Saša Vojković na osnovi epizod IV, V in VI Vojne zvezde (Star Wars, episode IV, V, VI, [1977, 1980, 1983]) poskusi spajati film in filozofijo s pomočjo naratologije in psihoanalize. »Podoba trenutka spoznavnosti ali trenutek spoznavnosti podobe« Andreja Špraha pa izhaja iz Godardovega prepričanja, da je eden ključnih izneverjenih potencialov filma dejstvo, da ni uspel (ali hotel) posneti holokavsta.

Artikel je bil dodan v košarico.

V košarico
Kino!

O nas

Naročanje

Partnerji

Pravni zaznamki

Pogoji poslovanja

Kontakt

Društvo za širjenje filmske kulture KINO!

Vojkova cesta 30, 1000 Ljubljana

040 720 717 (M. K.)

urednistvo@e-kino.si

ostrenje.pogleda@e-kino.si

Prijavi se na novice
S prijavo na novice se strinjate z izjavo o zasebnosti.

Izhajanje revije KINO! finančno podpira Javna agencija za knjigo Republike Slovenije. / Filmsko-vzgojni program Ostrenje pogleda podpirata Slovenski filmski center, Mestna občina Ljubljana in Javni sklad RS za kulturne dejavnosti. / © 2023 Kino!