2551.01

Miša Gams Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Distopična družba skozi zamolčan krik neimenovanega dečka

Redko najdemo režiserje, ki tako obsedeni z odsotnostjo dialoga in obrazne mimike igralcev, kot je Norbert Pfaffenbichler. Zdi se, da je nezapisano pravilo klasične gledališke in filmske umetnosti, da se identifikacija gledalca odvija skozi obrazno mimiko in jasno telesno govorico igralca – njegova transparentnost je predpogoj za transparentnost zgodbe – če je pri tem prisoten zvok z dialogi, t...

Matej Simič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Eksperimentalna opica

V sodobnem nemem igranem filmu 2551.01 (2021), ki ga je Norbert Pfaffenbichler ustvarjal 10 let, se avtor igra z elementi iz prepoznanih filmov in jih prepleta. Obrazne maske, igrivo glasbo in komično-dramske elemente v sicer srhljivih, mestoma gnusnih, prizorih si je režiser izposodil iz pred natanko stotimi leti posnetega prvega celovečerca Charlesa Chaplina Deček (The Kid, 1921). Film zato d...