Animirano nasilje
Tatia Rosenthal je animirani film Za en dolar (A Buck’s Worth, 2005) naredila kot podlago za kasnejši celovečerni film 9,99 $ (2008), tako prvi kot drugi temeljita na kratkih zgodbah Etgarja Kereta. Stop animacija s plastelinom, ki jo odlikujejo neravne linije in asimetričnost ter rjavkasti odtenki, zaradi katerih mesto in prebivalci delujejo negostoljubni, prikaže kratek dogodek – pogovor med brezdomcem in pisarniškim uslužbencem s tragičnim koncem, ki ga povzročijo površinska prepričanja birokrata.
Podobna hladna in nečloveška prepričanja so razlog za grozote v filmu Bog na naši strani (God on Our Side, 2005), v kateri animatorja Uri in Michelle Kranot obravnavata izralesko-palestinski konflikt. Kolažna animacija sivih in rjavih odtenkov prikazuje agresijo in norost, ki jo v ljudeh vzbudi vojna. Ravno zaradi podobnosti tematike posledic vojne izgled likov spominja na Picassovo Guernico (1937). Asociacijo vzbudi že prvi prizor, v katerem podobno kot na sliki v hudih bolečinah umira osel. Ujet je v bodečo žico, ki je sicer značilna za palestinsko-izralesko mejo, s čimer ponazarja trpljenje prebivalcev, ki so se znašli v središču več desetletij trajajočega konflikta.
Filma se razlikujeta tako po videzu kot po vlogi animacije – prvi film prikaže le mimobežni dialog, drugi izrazne zmožnosti animacije uporabi, da poleg mučne atmosfere, ki jo preveva nasilje, grozovitost dejanj poudari z rdečo barvo, ki se ob vsakem nasilnem dejanju kot vodena barva razlije čez platno. Skupno točko obeh lahko iščemo v razlogih, ki tičijo za dogajanjem v obeh filmih. Ne le, da si brezdomec v prvem filmu vzame življenje, ker obupa nad ljudmi – ko mu birokrat zaradi prepričanja, da se bo počutil zmanipuliranega, noče dati dolarja za kave. Podobno nerazumevanje do človeškega obupa prikaže tudi Bog na naši strani, ko vojak na meji, raje kot da bi pomagal noseči begunki, vanjo usmeri mitraljez in jo prežene. Pri obeh se porodi vprašanje pomembnosti cilja za voljo samih dejanj – enega dolarja v zameno za občutek sramu ali zmago enega verskega prepričanja nad drugim v zameno za tisoče in tisoče mrtvih.