festivalska delavnica

Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Vampirski narkomani in gnus v Dublinu

Moj brat je vampir (Let The Wrong One In, 2021) se odpre v skorajda arhaičnem slogu tipičnih gotskih grozljivk, najbolj značilnih za obdobje 50. let 20. stoletja. Spremljamo divjo in pijano gručo žensk, ki se v Transilvaniji udeležijo nepozabne dekliščine Sheile, bodoče žene zagretega opazovalca vlakov Henryja. Razposajeno pijančevanje prekine usodni ugriz, ki popolnoma spremeni tok dogajanja&n...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Implozija vizije

Nagovor župana Horsta je v dogajalni prostor filma vpeljan s pomočjo zvoka v offu, ki je združen z njegovimi fotografijami. Župana dojemamo kot del zunanje nevarnosti oziroma kot nevedneža, ki se ne zaveda teže dogajanja. Mučno reševanje arhitekta zvrsti niz spominov: od padanja kovčka do udarca v glavo. Spominjanja se podredijo enotnosti kraja in sčasoma prikažejo dogodek konflikta med Frankom...

Klemen Kekec Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Sami v temi in definicija norosti

»Ko se luči ugasnejo smo vsi na istem – povprečni ljudje se ne razlikujejo od norcev, norci pa se z njimi popolnoma zlijejo,« odgovori scenarist in režiser Jack Sholder na vprašanje o osrednji tezi njegovega celovečernega prvenca. Sami v temi (Alone in the Dark, 1982) poskuša skozi svojih 93 minut trajanja združevati žanrske konvencije slasher grozljivk s trditvami škotskega psihiatra R. D. Lan...

Alen Golež Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Humor, gnus in srh

Nemški celovečerec O ti sranje! (Ach du Scheisse!, 2022, Lukas Rinker) je film o moškem, ujetem v prevrnjen diksi, iz katerega ne more pobegniti, ker je s kovinsko palico, ki mu je prebila podlaket, pribit na njegov pod. Poleg zabavne in vznemirljive mešanice gnusa in komedije – njen velik del izvira iz tega, da Frank trpi smrtne muke z glavo tik ob z blatom napolnjeni straniščni školjki – film...

Jakob Vogrinec Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Obžalovanje in morilec

Film Videl sem hudiča (Ang-ma-reul bo-at-da, 2021) se osredotoči na nasilje med kriminalistom Kimom in serijskim morilcem Jangom. Vlogi med njima se izmenjujeta in tako si lika postajata podobna. Ko mlado dekle obtiči v snegu, pokliče svojega fanta kriminalista. A še preden bi ta prišel, se pojavi neznanec, ki jo brutalno ubije. Film se na začetku predvsem osredotoči na osebno doživljanje umora...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Pogled na vse in na nič

Gonilo pripovedi filma Videl sem hudiča (I Saw the Devil, 2010) je umor detektivove žene. Slednji je prikazan skozi okrutne udarce s kladivom, hitre montažne reze in dvigom kamere, ko žrtev poskuša zbežati iz vozila. Slednji deluje kot absurden beg v zrak. Sprva v skrajnem gornjem rakurzu vidimo zasneženo streho vozila, nato nam premik kamere postopoma odkrije krvave sledi in morilca, ki vleče ...

Alen Golež Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Nečloveško v človeškem

Tajvanska zombijada/telesna grozljivka Žalost (Ku bei, 2021, Rob Jabbaz) izstopa predvsem po svoji rekonceptualizaciji živega mrtveca. Radikalna mutacija prej povsem nedolžnega virusa, ki se širi po Tajvanu, svojih gostiteljev namreč ne spremeni v klasične, telesno in možgansko mrtve, a vseeno premikajoče se pošasti, niti jih ne razčloveči z živalskim rjovenjem ali manjkajočimi udi. Ravno naspr...

Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Razčlovečenje

V surovem južnokorejskem trilerju Videl sem hudiča (Ang-ma-reul bo-at-da, 2010) spremljamo tajnega agenta Soo-hyuna, ki izgubi nosečo zaročenko pod zamahi serijskega morilca Kyung-chuula. Soo-hyun morilcu svoje nesojene neveste priseže maščevanje, vendar pa se ne zaveda, da bo s prisego izgubil tudi svojo človeškost.  Kamera nas v uvodnem delu filma postavi v pozicijo žrtev (v tem primeru ...

Sara Badreddine Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Otova subverzija

Tretji celovečerni film Oto 2 (2022) neodvisnega radgonskega režiserja Vasje Rovšnika je poštirih letih našel pot na Grossmanov filmski festival. Film kljub morebitni začetniomalovažujoči percepciji gledalca v odnosu do filma bolj ali manj spretno subvertira številnapričakovanja. V nadaljevanju uspešnice Oto (2018) spremljamo naslovnega protagonista, duševno zaostalegaOta, ki se mu je po tragik...

Jure Štern Ostrenje pogleda na Grossmannu 2022

Med likom, liki in publiko ali skrajni izkoristek amaterizma

Približati duševno zaostalega posameznika gledalcem terja izbran režijski pristop. Zahteva poseben občutek, kako vzpostaviti vez med publiko in osrednjim likom, ko slednji krepko odstopa od družbene norme. Četudi je ta norma siva in prežeta s subjektivnostjo, se zdi, da le obstaja univerzalen dogovor, kaj je odmik od nje. Skozi film lahko avtor vez ''prekine'' oziroma podčrta določene elemente ...