festivalska delavnica

Urban Mihevc Ostrenje pogled na balKamu 2023

Tragedija na distanci

Bosanska drama Kuduz (1989) sledi bivšemu zaporniku Bećirju Kuduzu in njegovi ponovni integraciji v ruralno bosansko skupnost v sredini osemdesetih let. Film se začne z uvodnim govorom enega izmed železniških delavcev na bližnji postaji. Govori o tem, kako naj Bećir Kuduz ne bi nikoli obstajal, da ga nihče ne pozna, tudi nek stoletni starešina, ki pozna vse v teh koncih, naj bi zanikal, da bi z...

Urban Mihevc Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Gibanje pri miru

Kratki filmski esej Silvestra Kolbasa Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) prikazuje propadlo tovarno filmov Fotokemika iz vasi Samobor, nekdanje največje proizvajalke fotografskih materialov v regiji. Gledalec v filmu opazuje fotografije propadle tovarne, fotomaterialov in kemikalij. Istočasno opazuje fotografije posnete na fotografski material s pretečenim rokom, narejen v tovarni Fotokemi...

Marijana Kuljanac Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Odnos živega in neživega

Vzdušje filma Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) hrvaškega filmskega ustvarjalca Silvestra Kolbasa je prežeto z odnosom med živim in neživim. To razmerje je prikazano z nagonom k ohranjanju nečesa, kar je že skoraj umrlo, ter hkratnim upanjem, da bo življenje spet v popolnosti zašlo v prostor obstoja te skoraj že mrtve stvari. Film je ustvarjen iz množice črno-belih analognih fotografij, k...

Urban Mihevc Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Dva propada, isti absurd

Slučaj Harms (1987) je jugoslovanski film, ki prikazuje zadnje dni ruskega avantgardnega pisatelja in pesnika Danijela Ivanoviča Harmsa, ustanovitelja enega od zadnjih ruskih avantgardnih kolektivov OBERIU. Prolog filma deluje kot filmov lastni manifest, kjer ruski državni znanstvenik napove konec samooklicanih umetnikov in genijev, ki so madež v sovjetski družbi. Obenem pa je film, ki je posne...

Marijana Kuljanac Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Četrte stene ne moreš razbiti, če je sploh nimaš

Posegati v četrto steno v kontekstu filma je isto kot kazati tehniko, ki je uporabljena pri snemanju. Pozornost gre stran od filma in se ustavi na zavedanju sebe v procesu opazovanja likov, ki opazujejo prostor, v katerem se nahaja filmska zgodba. Rezultati so lahko različni, ena od možnosti pa je, da se filmski iluziji preprosto ne verjame. Slučaj Harms (1987) element četrte stene vzame kot gl...

Alen Golež Ostrenje pogleda na balKamu 2023!

Pripoved kot strukturno bistvo in doživljajska odvečnost

Prvi slovenski celovečerec in gorniški film, V kraljestvu Zlatoroga (1931), popolno uteleša tisto staro rečenico, ki jo pogostokrat slišimo prav od gornikov, tj. da je "pot pomembnejša od cilja". V filmu namreč spremljamo tri mladeniče (arhetipe delavca, kmeta in študenta) na njihovi poti proti Triglavu, na vrh katerega se tudi povzpnejo. Vrh Triglava je za fante bistvo njihovega popotovanja – ...

Ema Paš Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Špricar, sivine in pleh muska

Ko sem bila majhna, mi je bilo Zagorje zelo blizu. Od tam namreč prihaja moja družina po očetovi strani in nekajkrat na leto smo se tako odpravili ob Savi na kakšen rojstni dan ali posebno družinsko prireditev. Vedno sem bila rada tam. Že kot deklici mi je ta na prvi pogled pust in siv kraj predstavljal nekaj popolnoma drugega — vesele ljudi, ki plešejo, mojo teto Slavi, ki je vedno spekla najb...

Lenart Sušnik Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Zagorska čaga

Orkester (2022) režiserja Matevža Luzarja bo gotovo domač vsem, ki so odraščali v neposredni bližini slovenskega podeželja – no, ali pa vsaj v neposredni bližini orto slovenske kulture, ki ji mestni betonolazci ljubiteljsko rečejo kar kmečka. Film se namreč zaradi kombinacije talentiranih naturščkov; diegetsko in pristno uprizorjene glasbe ter življenjskih, slice of lif...

Aljaž Hitrec Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Sodobni sužnji v Goljanovem okrožju

Mini market 24/7 (Produkty 24, 2022) je prvi celovečerni film režiserja Michaela Borodina. Kot Uzbekistanec je iz svojih neprijetnih izkušenj po preselitvi v Rusijo in na podlagi Goljanovega škandala ustvaril klavstrofobično, realistično, skorajda grozljivo dramo, ki prikazuje sodobno suženjstvo v Rusiji. S pomočjo direktorice fotografije Ekaterine Smolina uspe režiserju predmestno trgovino spr...

Nika Dobovšek Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2022

Pijača – druga beseda za Svea orkester

Film Orkester (2021) Matevža Luzarja je doživel svojo premiero leta 2021 na filmskem festivalu Cottbus. Pri projektu je sodeloval s producentko Petro Vidmar, direktorjem fotografije Simonom Tanškom, montažerko Jeleno Maksimović in drugimi. Posebnost filma je uporaba naturščkov. Luzar je do ideje prišel, ko je skupaj z ženo spremljal zagorski orkester na turneji v Ohridu. Z orkestrom so se dobro...