Film Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968) družbeno-kritično opozarja na izkoriščevalsko naravnanost Hollywooda, objektificiranje mladih žensk in zaprt odnos do tujcev, a nanje opomni preko komične drže. Kljub globljim tematikam je v ospredju filma zabava. Vizualna estetika nas popelje v moderno okolje poznih šestdesetih let. Izčiščen dekor služi kot čisto platno za prihajajoč nava...
festivalska delavnica
Raziskovanje pretiranega humorja Zabave (1968) in njene igrive povezave s filmom Playtime (1967) Po epski otvoritvi 10. edicije žanrskega filmskega festivala Kurja polt nas je pričakala prava filmska poslastica režiserja Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968). Ta razburkana komedija, tako imenovana slapstick mojstrovina, me je navdušila s svojim humorjem in brezhibnim komičnim čas...
Bosanska drama Kuduz (1989) sledi bivšemu zaporniku Bećirju Kuduzu in njegovi ponovni integraciji v ruralno bosansko skupnost v sredini osemdesetih let. Film se začne z uvodnim govorom enega izmed železniških delavcev na bližnji postaji. Govori o tem, kako naj Bećir Kuduz ne bi nikoli obstajal, da ga nihče ne pozna, tudi nek stoletni starešina, ki pozna vse v teh koncih, naj bi zanikal, da bi z...
Kratki filmski esej Silvestra Kolbasa Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) prikazuje propadlo tovarno filmov Fotokemika iz vasi Samobor, nekdanje največje proizvajalke fotografskih materialov v regiji. Gledalec v filmu opazuje fotografije propadle tovarne, fotomaterialov in kemikalij. Istočasno opazuje fotografije posnete na fotografski material s pretečenim rokom, narejen v tovarni Fotokemi...
Vzdušje filma Tovarna filmov (Tvornica filmova, 2022) hrvaškega filmskega ustvarjalca Silvestra Kolbasa je prežeto z odnosom med živim in neživim. To razmerje je prikazano z nagonom k ohranjanju nečesa, kar je že skoraj umrlo, ter hkratnim upanjem, da bo življenje spet v popolnosti zašlo v prostor obstoja te skoraj že mrtve stvari. Film je ustvarjen iz množice črno-belih analognih fotografij, k...
Slučaj Harms (1987) je jugoslovanski film, ki prikazuje zadnje dni ruskega avantgardnega pisatelja in pesnika Danijela Ivanoviča Harmsa, ustanovitelja enega od zadnjih ruskih avantgardnih kolektivov OBERIU. Prolog filma deluje kot filmov lastni manifest, kjer ruski državni znanstvenik napove konec samooklicanih umetnikov in genijev, ki so madež v sovjetski družbi. Obenem pa je film, ki je posne...
Posegati v četrto steno v kontekstu filma je isto kot kazati tehniko, ki je uporabljena pri snemanju. Pozornost gre stran od filma in se ustavi na zavedanju sebe v procesu opazovanja likov, ki opazujejo prostor, v katerem se nahaja filmska zgodba. Rezultati so lahko različni, ena od možnosti pa je, da se filmski iluziji preprosto ne verjame. Slučaj Harms (1987) element četrte stene vzame kot gl...
Prvi slovenski celovečerec in gorniški film, V kraljestvu Zlatoroga (1931), popolno uteleša tisto staro rečenico, ki jo pogostokrat slišimo prav od gornikov, tj. da je "pot pomembnejša od cilja". V filmu namreč spremljamo tri mladeniče (arhetipe delavca, kmeta in študenta) na njihovi poti proti Triglavu, na vrh katerega se tudi povzpnejo. Vrh Triglava je za fante bistvo njihovega popotovanja – ...
Ko sem bila majhna, mi je bilo Zagorje zelo blizu. Od tam namreč prihaja moja družina po očetovi strani in nekajkrat na leto smo se tako odpravili ob Savi na kakšen rojstni dan ali posebno družinsko prireditev. Vedno sem bila rada tam. Že kot deklici mi je ta na prvi pogled pust in siv kraj predstavljal nekaj popolnoma drugega — vesele ljudi, ki plešejo, mojo teto Slavi, ki je vedno spekla najb...
Orkester (2022) režiserja Matevža Luzarja bo gotovo domač vsem, ki so odraščali v neposredni bližini slovenskega podeželja – no, ali pa vsaj v neposredni bližini orto slovenske kulture, ki ji mestni betonolazci ljubiteljsko rečejo kar kmečka. Film se namreč zaradi kombinacije talentiranih naturščkov; diegetsko in pristno uprizorjene glasbe ter življenjskih, slice of lif...