Poetično potovanje do samoidentifikacije
Animirani dokumentarni film Vsi ti občutki v mojem trebuhu (Sve te senzacije u mom trbuhu, 2020) hrvaškega režiserja Marka Dješke na prvi pogled v ospredje postavlja v družbi sicer še vedno močno tabuizirano in v politiki vztrajno nepriljubljeno tematiko transspolnosti. V resnici pa je sprememba spola in vsi izzivi, ki ji pritičejo, le osnovna zgodba, ki se kasneje razvije v izpoved o odraščanju, težavah z oblikovanjem identitete, samoraziskovanju in dokazovanju, prvi ljubezni, bolečem razočaranju in zavračanju ter na koncu sprejemanju samega sebe. Na nek način univerzalne tegobe predstavljajo del življenja vsakega posameznika, neodvisno od njegove spolne identitete, zato lahko film nagovori tudi tiste, ki čutijo popolno ujemanje s spolom, pripisanim ob rojstvu.
Film deluje pristno in intimno. Risane podobe v off-u spremlja glas Matie Anne, transspolne ženske iz Zagreba, ki opisuje najbolj prelomna obdobja svojega življenja, vse od prvih nenavadnih občutkov v otroških letih pa do introspekcije v odraslosti, ko samozavedanje stopi pred nujo po stalnem dokazovanju in ugajanju okolici. Vseeno pa je pripovedovanje protagonistke zreducirano le na najbolj bistveno, medtem ko so podrobnosti zgodbe v večji meri prepuščene spremljajoči glasbeni podlagi, ki odraža občutja junakinje – »rojstvo« pospremijo nežnejši odtenki, uporniško obdobje pa zaznamujejo bolj intenzivni toni, in vizualnim podobam.
Dješka, drugače znan po bolj striparskem stilu animiranja, tokrat dizajn in pretežni del animacije prepusti Hani Tintor, za katero pričujoči film presenetljivo predstavlja prvo profesionalno delo te vrste. Mlada ilustratorka z minimalističnim stilom, v katerem na eni strani prevladujejo dvodimenzionalne risbe iz tankih linij, na drugi pa ekspresivno prelivanje barv, ki upodabljajo bogato paleto intenzivnih emocij, poskrbi za tekočo tranzicijo med sekvencami in poetično atmosfero.
Dinamična interakcija med zvokom, glasom in sliko ponuja polno čutno izkušnjo ter omogoča razumevanje in morda celo poistovetenje s protagonistko, s čimer film pripomore k ozaveščanju javnosti o vprašanjih spolne identitete in posledični detabuizaciji transspolnosti.