Sinovi noirja
Film Sinovi Danske (Danmarks sønner, Ulaa Salim, 2019) prikazuje protagonistov notranji boj pri izbiri med izvrševanjem uradne in moralne dolžnosti, pri čemer se poslužuje značilnosti filma noir.
Na začetku film spremlja 19-letnega Zakario, ki je zgrožen nad vedno bolj brutalnimi napadi na priseljence. V distopični viziji Danske leta 2025 je politična skrajna desnica v vzponu, pri napadih pa prednjačijo neonacistične skupine, kot so Sinovi Danske. Zakaria se pridruži skrivni celici, katere namen je asasinirati voditelja skrajne desnice Martina Nordahla. Spozna Alija, ki ga nauči rokovati z orožjem, med urjenjem pa se tudi spoprijateljita. Ko Zakaria vdre v hišo desničarskega politika, se izkaže, da ga je Ali izdal, saj je v resnici agent pod krinko z imenom Malik. Zakaria pristane v zaporu, Nordahl pa stopnjuje svojo ksenofobno predvolilno kampanjo.
S tem glavni protagonist filma postane Malik, v ospredju pa so njegovi notranji spopadi, saj je tudi sam pripadnik manjšine, vendar uradno dolžnost postavi pred lastno prepričanje. Malik je tipični junak filma noir, policist z antagonističnimi elementi (kriv je za Zakarijevo aretacijo), ki pa si v pokvarjenem svetu sovraštva in ignorance prizadeva za pravico. Tudi vizualno se film spremeni, prevladovati začnejo izključno temačnejši prizori z izrazitimi sencami in hladno svetlobo predvsem javne razsvetljave. Posebno vlogo igrajo prizori vožnje po monotono osvetljenih avtocestah, ki pred vsemi ključnimi trenutki prikažejo protagonistovo tesnobo.
Sinovi Danske kljub svoji žanrski zaznamovanosti dobro izpostavijo problematiko ignorance skozi lik Malikovega nadrejenega. Naraščajoča grožnja rasističnega nasilja je očitna vsem protagonistom, nadrejeni pa vseeno zavrača vsakršno ukrepanje, vse sile pa osredotoča na pregon domnevnih islamistov. Malikova nemoč in tesnoba sta prikazana v prizorih, ko sedi v zatemnjeni visoko tehnološki pisarni, polni pretirano ogromnih zaslonov, ter posluša pogovore neonacistov o načrtovanju napadov.
Takoj po Nordahlovi izvolitvi Sinovi Danske nad Malikovo ženo izvedejo okruten napad s kislino, ki ga režiser Ulaa Salim eksplicitno prikaže z uporabo velikega plana. V zadnjem delu filma v nasprotju s tesnobno počasnostjo, ki je prisotna do tega trenutka, prevladuje hitra montaža s kratkimi kadri in kamero iz roke. Malik se prebije na slovesnost in usmrti prav desničarskega politika, ki mu je zaradi predanosti uradni pravici na začetku rešil življenje. Nenadna sprememba v filmskem jeziku zapečati Malikov preobrat. Na mesto zakona postavi svojo vest, tako kot se film iz tesnobnega noirja prelevi v akcijski maščevalni pohod.