Cvet mladosti

Zala Žagar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Prehitro uveli cvet mladosti

Podoba idiličnega rumenega polja z rdečimi cvetlicami in otroki, ki na njem prepevajo in vihtijo japonske zastave, se skozi film Cvet mladosti (Hanagatami, 2017) Nobuhika Obajašija v različnih ne tako idiličnih variacijah večkrat ponovi. Služi kot preroško napovedovanje dogodkov, ki sledijo v obalnem mestecu Karatsu in na širšem japonskem območju leta 1941 tik pred začetkom druge svet...

Špela Gala Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Mladina ne more biti potrošna roba

»Mimobežno, kot podoba iz sanj …«1, tako se začne film Cvet mladosti (Hanagatami, 2017) in tako se mladosti spominja generacija, rojena med leti 1935–40, ki je bila vzgojena v vojake, a po vojni zapuščena in pozabljena. Vsaj tako čuti pripadnik te čez noč izdane generacije – generacije, ki ne pripada nikomur – japonski režiser Nobuhiko Obayashi, učenec velikega cineasta Akire Kurosawe...

Maja Gregorčič Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Pravi japonski moški so samuraji. Kaj pa ženske?

Piše se leto 1941. Pomlad je. Narava je polna življenja, prav tako od življenja kipijo protagonisti v nedavnem filmu staroste Nabuhika Obayashija. Pa vendar se vsak po svoje hkrati tudi tiho poslavlja od nje. Vstop Japonske v vojno in s tem hipni prehod najstnikov v svet odraslosti je namreč neizbežen. Kakšna pa je ob vsem tem vloga žensk v tradicionalni japonski družbi? V filmu se o tem sprašu...

Aljaž Vogrin Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2019

Vojna z drugimi sredstvi

O tem, da je vojna hvaležna filmska tematika, priča dejstvo, da so se je lotili številni znameniti režiserji; najprej nam na misel pridejo avtorji sodobnega Hollywooda Francis Ford Coppola v Apokalipsi zdaj (Apocalypse Now, 1979), Oliver Stone v Vodu smrti (Platoon, 1986), Stanley Kubrick v Popolni bojni opremi (Full Metal Jacket, 1987), Terrence Malick v ...