Vrtoglavica

Bronja Vencelj Merc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglavica in iskanje tistega, kar je vrtoglavica odvzela

Hitchcockova Vrtoglavica (Vertigo, 1958) morda na prvi pogled res spominja na kriminalko, toda detektiv v njej ne išče kriminalca, temveč občutek moči. V prvi polovici filma se Scotty (James Stewart) noro zaljubi v Madeleine (Kim Novak). Nasproti jima sicer stoji več ovir (njena identifikacija z mrtvo žensko in seveda to, da je poročena), a zdi se, da to niso resne prepreke – Scotty n...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Upravičen vzdevek »mojstra suspenza«

Alfred Hitchcock je filmski cineast, najbolj znan kot začetnik psihološkega trilerja in kot mojster suspenza, kar odražajo njegovi najbolj prepoznavni filmi, kot so Psiho (Psycho, 1960), Dvoriščno okno (Rear Window, 1954) in Vrtoglavica (Vertigo, 1958). Slednji morda velja tudi za najbolj pogosto analiziranega. Absurdna zgodba predstavi Johna, detektiva, ki ima akr...

Tara Prevc Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglava napetost

Film Vrtoglavica (Vertigo, 1958) cineasta Alfreda Hitchcocka se sicer odvija v sproščenem ritmu, vendar se suspenz ustvarja z zanimivimi zapleti. Hitchcock, mojster suspenza, napetost gradi še s pomočjo dramatične glasbe in uporabo drugih filmskih elementov. Zgodbo v grobem sestavljata dva dela. V njej nastopata glavna lika John Ferguson – krajše Scottie – in Madeleine Elster/Judy Bar...

Lev Slivnik Ostrenje pogleda na Gimnaziji Bežigrad 2016/17

Vrtoglavi razkol

Par stoji na obali. Stojita na robu ceste ob drevesu, kjer se večina ljudi ne bi ustavila, ukvarjata se s problemi, ki jih drugi niti oplazijo ne s pogledom. Za njima je morje, nad njima se pne nebo, ozračje nakazuje prihod nevihte. Stojita na meji med morjem in kopnim, med mističnim in materialnim. Dekle se naslanja na drevo, nagibajoče se nad morje, skoraj je že sprhnelo, je na meji med razum...