Naked_2021
Naked (2019)

Naked (2019) ruskega režiserja Kirila Hačaturova nesnovnost prikaže kot rezultat izgube stika s samim seboj in z okolico. Moški, ki s pridobljeno supermočjo lahko prehaja skozi zidove in predmete, v filmu poskuša navezati stik z resničnostjo. Osamljen moški dneve preživlja v stanovanju bloka na obrobju  mesta. Tudi sostanovalki razpadajočega bloka delujeta odtujeno, vendar stik z njima moškemu ponuja odrešitev.

3D animacija z izrazitim fokusiranjem na detajle zabrisuje okolico in poudarja človekovo izolacijo. Odtujenost potencira odsotnost glasbe. Zvoki v ozadju, ki so spremljava puščobni veduti vzhodne Evrope, ustvarijo učinek nedomačnosti. Podoben efekt izoblikujejo tudi hladne barve skupaj z ekspresivnim stilom, v katerem so prikazane osebe. Popačena podoba moškega se kot duh sprehaja po bloku, njegova  »supermoč« pa ga ovira tudi pri najbolj osnovnih opravilih, v dvigalu se na primer s prsti ne more dotakniti tipk.

Svoj obstoj potrjuje s tem, da s flomastrom riše po sebi. V redkih kadrih ima interakcije s predmeti in z okolico, z roko gre skozi mizo, kozarec. Večina animacije je posneta v formatu 4:3, kar poudarja občutek utesnjenosti. K temu občutku prispeva tudi okolica, po sebi riše v svojem majhnem stanovanju, kjer se večji premiki na morejo zgoditi.

Prvi pravi korak v smeri navezovanja stikov z okolico stori s prehodom skozi zid v sosednje stanovanje, kjer prebiva neka ženska. Ob prehodu oblačila ostanejo v njegovem stanovanju, na drugi strani zidu se znajde gol. Prečkanje stene in razgaljenje pred drugimi ustvarjata pogoj za redefiniranje samega sebe. Golota zaradi svoje prvinskosti moškemu na novo omogoči izgradnjo. Ženska njegovo goloto sprejme, kar omogoči njun dotik. 

Stik s človekom moškemu omogoči prehod iz sivega mesta. Z žensko se odpravita na podeželje, kjer objeta stopita skozi ograjo, ki ločuje naravo od mesta. V objemu telesi lahko prehajata skozi objekte v resničnosti, hkrati pa sta snovni, saj ta lastnost omogoča njun objem. Kader v naravi preseže format 4:3, kar nakazuje na preseganje začetne utesnjenosti.