Kako Rosa zaživi na novo
Igor in Rosa (2019) je celovečerni prvenec režiserke Katje Colja, ki prikazuje starejši par z dvema odraslima otrokoma in razvoj njunega odnosa. Film predstavi več tem, med njimi so glavne smrt, ločitev in spolnost.
Začetek filma zaznamuje togost, ki je nastopila po smrti njune hčere. »Želim biti z živimi in ne z mrtvimi, kot si ti,« slišimo Igorja reči Rosi. Tema smrti je močno prisotna v povezavi s pokojno hčerko Majo in posledicami, ki jih to povzroči. Celoten film prikazuje različne načine, na katere se Rosa in Igor s tem spopadata. Pomembno je tudi Rosino vračanje v življenje, ki je prikazano skozi sprva neželeno prodajo hiše in ponovno raziskovanje svoje spolnosti.
Igor in Rosa sta se tako oddaljila drug od drugega, da sta se odločila prodati hišo. Igor se je poskuša znebiti čim prej, Rosa pa temu pred kupci aktivno nasprotuje. Še vedno je navezana na hišo, še posebej na sobo njune mrtve hčerke Maje. Njeno nasprotovanje prodaji hiše le še povečuje čustveno razdaljo med zakoncema. Vsakič, ko je Rosa v kadru z Igorjem, je med njima zid, ki je metafora za to oddaljenost. Po Rosinem odkritju ženskega kluba sledi prizor, ki posnema začetek filma, ko sta z Igorjem jedla v različnih sobah. Rosa vstane, se pridruži Igorju v isti sobi in zid izgine iz kadra. Sčasoma tudi preneha nasprotovati prodaji hiše. V ženskem klubu je sprva prav tako vedno izolirana in na robu kadra ter izraža nelagodje pri temah o spolnosti. Ko jo v poznejših prizorih zopet vidimo v klubu, je v sredini kadra in prvič v filmu se tudi zasmeje.
Film se konča v Majini sobi. Prizor z Igorjem in Roso predstavlja enega najsvetlejših v celotnem filmu. Oba sta sprejela smrt svoje hčere in obudila svojo ljubezen v sobi, ki je bila do tega trenutka vedno povezana le z žalostjo in temo.