Religija: über alles
Prepojen burkini tone na dno bazena … V njem je ujeta mlada muslimanska vernica. Religija ponovno slavi.
Plavanje (2014), študentski film novo pečene filmske ustvarjalke Katarine Rešek, med sličicami opozarja na absurd nenehnega zakrivanja telesa pri vernikih nežnejšega spola. Kar je za nas absurd, je za njih običaj oziroma dolžnost. Zadnje čase zelo aktualna tematika je prikazana skozi oči ateista ali pripadnika Islamu nasprotne vere. Film izpostavlja tudi dogodek, s katerim deklica postane »prava ženska«, s čimer je primorana sprejeti določila vere. Zelo posrečena izbira glavnega lika Sanele in njene prijateljice poživi filmsko vzdušje, medtem ko nekoliko neposrečena izbira matere film zasenči. Treba je upoštevati, da gre navsezadnje za študijski film in avtorico, ki svojo filmsko kariero šele začenja.
Počasni posnetki deklet na rolkah, oblečenih v burke, so nekoliko nerazumljivi. Razlog za to je najbrž pleonazem. Filmska slika je že sama po sebi simbol in če temu dodamo še nek družbeni simbol (v tem primeru burko) ter vse skupaj nadgradimo še s tehniko počasnega posnetka, pride do prenasičenosti filmskih elementov in tako se zakrije pomen oziroma sam namen kadra. Hkrati pa gre tukaj za dekleta na rolkah, medtem ko skozi celotni film spremljamo mlado plavalko. Preobilje pomenov torej botruje k nerazumevanju določenih sekvenc znotraj filma.
Film morda načrtno poudari prizore, aktualne za naš prostor, saj je tukaj vedno več islamskih vernikov, kar je posledica migracijskega gibanja z Bližnjega vzhoda. Burke v bazenih, burke v morju, burke v savnah … Film je verjetno še najbolj efektivno sredstvo prikazovanja omenjenih prizorov na slovenskih tleh. Če bi film nastal pred desetimi leti, bi ga bilo moč označiti kot znanstveno fantastiko.