Animirani film

Špela Jensterle Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Učinki

Kratki animirani film z naslovom Plantarium (Tomek Ducki, 2020) prevevajo dinamika svetlobe, igra barv, glasbeni učinki in kadriranja. Sedemminutna senzorična izkušnja prikaže zgodbo starejšega moškega, ki živi v jami, kjer skrbi za rastline. Atmosfera je temačna z ločenimi močnimi svetlobnimi snopi, ki iz površja osvetljujejo vijoličaste, rdeče in oranžne odtenke likov in rastlin. Lik moškega ...

Eva Korenjak Lalovič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Osvoboditev zadušenih krikov

Ničelna toleranca (Zero Impunity, 2018), prvi del trilogije bratov Blies s kolažem animacije in posnetkov raziskovalnih novinarjev ter aktivistov kritično opozarja na problematiko (spregledanosti) sistematičnega spolnega nasilja v oboroženih spopadih. Pet poglavij, ločenih z mednapisi, na eni strani sestavljajo dokumentarni posnetki, projicirani na stavbe in druge dele mestne infrastrukture, ki...

Vesna Markič Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Popotovanje po mehkem polsnu

Poljski režiser Mariusz Wilczyński v svojem prvem animiranem celovečernem filmu Ubij to in zapusti to mesto (Zabij to i wyjedź z tego miasta, 2020) raziskuje napol sanjski tok misli z lastnimi zakonitostmi. Wilczyński sam film primerja s temačnim in skrivnostnim gozdom, v katerem se sprva zgubimo, nato pa na deblih najdemo drobne napotke, ki nas usmerijo naprej. Zdi se, da film gledalca pogoltn...

Staš Čebular Ostrenje pogleda na Animateki! 2020

Poetika strojnega

Stroji bistveno zaznamujejo posameznikovo delovanje v svetu. Nahajajo se na vsakem koraku, z njimi nenehno vstopamo v interakcije in prežemajo sodobni vsakdan do te mere, da jih pogosto niti ne opazimo več. Režiser Geoffroy de Crécy v svojem animiranem kratkometražnem filmu Izpraznjeni prostori (Empty Places, 2020) spregledano mašinerijo z odstranitvijo vsakršne človeške prezence postavi v ospr...