Beethovnova slovenska muza

Jurij Ivanušič v dokumentarcu Skrivnosti iz Beethovnove ulice (2020) išče povezavo skladateljevega življenja s prebivalci področja današnje Slovenije. Potrjena dejstva iz njegovega življenja poskuša povezati z miti o njem, za katere išče podkrepitev pri slovenskih zgodovinarjih in glasbenikih. Dokumentarni film uporabi igrane prizore, ilustracije, glasbo in intervjuje. Poleg raziskovanja in intervjuvanja znanstvenikov Ivanušič odigra tudi vlogo Beethovna.
Igrani prizori predstavljajo pomemben del filma, saj v njem najbolj spoznamo skladatelja. S skakanjem v Beethovnovo preteklost film gledalca približa njegovemu življenju, značaju in odnosu do glasbe. Skozi Beethovnov monolog oziroma dialog z drugimi osebami opazimo, kako ves čas išče nek dober navdih, idejo, ki ga bo pripeljala do mojstrovine. Svoje navdihe najde tudi v ljubezni.
Film se ukvarja predvsem z enim od Beethovnovih ljubezenskih pisem, pri čemer prikaže šest možnih prejemnic pisma. V pismu Beethoven goji ljubezen do ženske, ki je njegovo skladbo popolno odigrala na klavir. Ena izmed možnih prejemnic pisma bi lahko bila prav slovenska pianistka Marija Košak. Izmed vseh ljudi, ki so igrali Beethovnove skladbe, naj jih nihče ne bi odigral tako, kot si je zamislil. Film namiguje, da je prav Marija Košak uspela prikazati skladbo tako, kakor si jo je predstavljal.
S tem gledalec dobi občutek, da je bila velik del glasbenikovega življenja ravno ona. Ivanušič toliko časa nameni iskanju njunih povezav, da dobimo občutek, da je bila prav ona njegova muza, ljubezen njegovega življenja. Ta naj bi ga inspirirala tako umetniško (navdihnila naj bi eno izmed njegovih skladb) kot tudi v samem življenju (njuna ljubezen mu daje smisel). Proti koncu filma Ivanušič vedno bolj ugotavlja, da je bila samo ena od žensk v Beethovnovem življenju (pa še to ne ena od osrednjih).
Dokumentarec želi dati gledalcu večji občutek povezanosti Beethovna s Slovenijo; Beethoven recimo v odlomkih iz preteklosti govori v slovenščini. Vendar Beethoven v resnici ni znal slovensko, tako kot verjetno tudi Marija ni imela velikega vpliva na njegovo življenje. Marija Košak je tako ena izmed osrednjih likov tega dokumentarca, a ena izmed stranskih v Beethovnovem življenju.