Film ali realnost?
Film Jezus te usmeri k avtocesti (Jesus Shows You the Way to the Highway, 2019) avtorja Miguela Llansóa je precej kaotična zmes realističnega humorja, kriminala, nasprotij, nasilja, političnih problemov. Je mešanica sodobne in zastarele tehnologije ter notranje opreme iz 60. in 70. let. Film prepleta resničnost in virtualnost in sčasoma se zabriše občutek, kaj se dogaja v resničnosti in kaj v virtualnosti.
Vzdušje v filmu je mračno. Oprema prostorov je stara, obrabljena in daje občutek zanemarjenosti. Določeni prizori se dogajajo v stari in zapuščeni tovarni. Tehnični predmeti, ki jih uporabljajo, so zastareli telefoni, mali prenosni televizorji na baterije, veliki računalniki, stari avtomobili, le hologram oseb, ki jih uporabljajo za komunikacijo je izstopajoče sodoben, celo futurističen.
Glavni lik, specialni agent Gagano sanja, da bo zapustil CIO in z ljubeznijo svojega življenja, kickboksarko Malin, odprl lasten kickboksarski klub. V življenjskih preizkušnjah se Gagano zave, da je njegova največja želja pravzaprav odpreti picerijo z Malin, v kateri bi lahko pekel čudovite, okusne in ravno prav pečene pice za svoje goste, Malin pa bi jih nasmejana stregla. Še preden mu uspe dati odpoved, se v službeni akciji izgubi v virtualnem svetu.
S sodelavcem Palmerjem rešujeta svet pred terorjem računalniškega virusa, imenovanega Sovjetska zveza. Njegov cilj je zavladati virtualnemu in resničnemu svetu s substanco v obliki zelene sluzi. Za dosego tega cilja uporablja virus vsa sredstva: nasilje, izsiljevanje, umore, računalniški kriminal, like iz znanstvene fantastike, papirnate maske s podobami nekdanjih predsednikov, diktatorjev in igralcev …
Film je režiser posnel v Etiopiji, kjer vsako leto preživi 6 mesecev. V film je vpletel značilne težave novonastalih držav in držav tretjega sveta: kriminal, korupcijo, droge, nasilje, prevlado kapitala nad vsemi vrednotami … S filmom nastavlja ogledalo, v katerem je mogoče opaziti vzporednice z današnjim kaotičnim bivanjem v obeh svetovih, v realnem in virtualnem, ki sta lahko oba nevarna, umazana, nasilna. Kot junaki v filmu tudi mi spreminjamo svojo identiteto v virtualnem svetu z »nošenjem mask« in se tako lahko v virtualnosti tudi izgubimo.