Kurja polt

Marja Kodre Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

To ni skupnost, to je občinstvo

V nedeljo smo si lahko v sklopu festivala Kurja polt ogledali film Marcel, školjka v šolnih (Marcel the Shell with Shoes On, Dean Fleischer Camp, 2021). Marcel je antropomorfna školjkica v velikosti škatlice za vžigalice, ki skupaj z babico Connie živi v predmestni hiši nekega mesta. V hišo, ki je na voljo za oddajo preko platforme Airbnb, se vseli snemalec Dean. Tako se začne snemanje dokument...

Manca Cerar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Iskanje svobode: Navdušujoča zgodba o pobegu skozi Luknjo

Luknja (Le Trou, 1960) je francoski film režiserja Jacquesa Beckerja, ki je očaral občinstvo na filmskem festivalu Kurja polt kot popoln zaključek izjemnega tedna. Ob ogledu sem bila popolnoma prevzeta od samega začetka do konca, saj me je film s svojo pripovedjo in realističnim prikazom zaporniškega življenja ves čas držal na robu sedeža. Eden od izstopajočih elementov Le Trou je njegovo mojst...

Eva Lunar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Ali je fikcija lahko dokumentarna?

V filmu Luknja (Le Trou, 1960), priznanega režiserja Jacquesa Beckerja se prepletajo tematike prijateljstva, težnje po svobodi, neomajne vztrajnosti in predvsem zaupanja, od katerega je odvisna končna usoda. Eden izmed elementov, ki povzdigne film na nivo klasik, je prikaz časa in z njim povezan občutek dokumentarnega snemanja. Zgodba se začne s trenutkom, ko v celico z že tesno povezanimi ujet...

Manca Cerar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Nenavadna pustolovščina s pridihom supermoči

Mona Lisa in krvava luna (Mona Lisa and the Blood Moon, 2021) je vizualno privlačen film, ki združuje elemente fantazije, drame in pustolovščine. Film, ki ga režira izkušena filmska ustvarjalka Ana Lily Amirpour, gledalce popelje na vznemirljivo potovanje skozi fantastični svet Mone, skrivnostnega mladega dekleta z izjemnimi močmi. Glavna igralka Jeon Jong Seo je uspešno in prepričljivo v Moni...

Eva Lunar, Marja Kodre Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Norbert Pfaffenbichler: Orgija prekletih je surealistična avtobiografija

Četrtkov program v sklopu festivala Kurja polt je zaznamovala projekcija celovečernega nemega filma avstrijskega režiserja Norberta Pfaffenbichlerja z naslovom 2551.02 – Orgija prekletih (2551.02 – The orgy of the damned, 2023). Gre za drugi del trilogije, nadaljevanje trenutka, ki je gledalce na lanskem festivalu Kurje polti pustil na robu sedežev. Orgija prekletih je ekspresivna nočna mora z ...

Eva Lunar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Domišljija ali norost – kje je meja?

Seansa na deževno popoldne (Séance on a wet afternoon, 1964) režiserja Bryana Forbesa je napet triler o zakonskem odnosu, igranju z usodo, verjetju v neverjetno in predvsem o prevari. Protagonistka Myra Savage (Kim Stanely) z izurjeno manipulacijo in vsevedno držo potiska vse ljudi iz svoje okolice v nevarno spletko, a se ne zaveda, da je med procesom vanjo najglobje zapletla ravno sebe. Z želj...

Eva Lunar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Potopitev v zabavo

Film Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968) družbeno-kritično opozarja na izkoriščevalsko naravnanost Hollywooda, objektificiranje mladih žensk in zaprt odnos do tujcev, a nanje opomni preko komične drže. Kljub globljim tematikam je v ospredju filma zabava. Vizualna estetika nas popelje v moderno okolje poznih šestdesetih let. Izčiščen dekor služi kot čisto platno za prihajajoč nava...

Manca Cerar Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2023

Komični užitki

Raziskovanje pretiranega humorja Zabave (1968) in njene igrive povezave s filmom Playtime (1967) Po epski otvoritvi 10. edicije žanrskega filmskega festivala Kurja polt nas je pričakala prava filmska poslastica režiserja Blaka Edwardsa z naslovom Zabava (The Party, 1968). Ta razburkana komedija, tako imenovana slapstick mojstrovina, me je navdušila s svojim humorjem in brezhibnim komičnim čas...

Miša Gams Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Zadavljeni »rački« in iskanje grešnega kozla

Film Ne mučite račka (Non si sevizia un paperino, 1972), ki je nastal pred petdesetimi leti, že v uvodni sekvenci pokaže nasprotje med ruralno pokrajino in inovacijami moderne dobe. Medtem ko lokalna »čarovnica« odkopava okostje otroka, pokopano izven vaškega pokopališča, nad njo pridrvijo avtomobili, ki se v zaspani vasici na skrajnem jugu Italije ponavadi ne bi nikoli ustavili. Režiser Lucio ...

Miša Gams Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2022

Distopična družba skozi zamolčan krik neimenovanega dečka

Redko najdemo režiserje, ki tako obsedeni z odsotnostjo dialoga in obrazne mimike igralcev, kot je Norbert Pfaffenbichler. Zdi se, da je nezapisano pravilo klasične gledališke in filmske umetnosti, da se identifikacija gledalca odvija skozi obrazno mimiko in jasno telesno govorico igralca – njegova transparentnost je predpogoj za transparentnost zgodbe – če je pri tem prisoten zvok z dialogi, t...