Spanec (Schlaf, 2020) Michaela Venusa skozi preplet realnosti in sanj odpira nekatera družbena vprašanja nacistične Nemčije in kot antiteza nekoč zelo priljubljenega žanra heimat filma1 kritizira naklonjenost nacizmu, za katero se zdi, da se je ohranila ravno v zatišju malih podeželskih vasi, ki jih heimat opeva. Korenine heimata najdemo že v obdobju nemškega nemega filma, Arnold Franck v svoji...
Naježimo dlako, ostrimo pogled! 2021
V Polaščevalki (Possessor, Brandon Cronenberg, 2020) ima poklicna morilka Tasya Vos, ki dela za tajno ameriško biotehniško podjetje Zoothrough, sposobnost polaščanja telesa. S pomočjo možganskega vsadka prevzame nadzor nad telesom izbrane osebe, ta pa postane v svoje telo ujeta in povsem nemočna kot nekakšen duševni talec. Tako v telesu sočasno domujeta dve osebnosti – Vos in njen talec. Za tal...
Spanec (Schlaf, 2020), celovečerni prvenec nemškega režiserja Michaela Venusa, je srhljiv sen na meji med podzavestjo in realnostjo Marlene, ki jo nočne more spremljajo že od otroštva. Ponavljajoče se sanje jo privedejo v dolino Stainbach, kjer poišče hotel, stalno lokacijo njenih sanj. Kljub prepričevanju hčere Mone, da naj pozabi na te sanje in raje poišče pomoč psihiatra, hotel obišče. Razga...
Nori samuraj Musashi (Kyô Musashi, 2020), samurajski film Yûji-ja Shimomura, je oda virtuoznosti legendarnega mojstra Musashija. Glavnino filma predstavlja 77-minutni kader, v katerem se Musashi spopade s 400 nasprotniki. Preostanek sta prolog in epilog, ki boj umeščata v kontekst. Takšna delitev filma vzpostavi Musashijevo prepričanje, da samuraj živi, da se bori in se bori zato, da zmaga. Dol...
Celovečerni igrani film Nori samuraj Musashi (Kyô Musashi, 2020) je poklon samuraju Musashiju Miyamotu in samurajskemu načinu življenja. 77-minutni boj med Musashijem in 588 vojaki, iz katerega Musashi izide brez praske, avtor prikaže v eni kader sekvenci. Samurajevo gibanje med bojevanjem deluje veličastno in spominja na ples. S ponavljanjem podobnih gibov ustvarja celo meditativno vzdušje. Fi...
V znanstvenofantastičnem celovečercu Neskončni dve minuti (Droste no hate de bokura, 2020) lastnik kavarne Kato v svojem stanovanju na televizijskem zaslonu zagleda samega sebe v kavarni. Kato z zaslona reče: »Hej, jaz sem ti, ampak dve minuti v prihodnosti.« Dve minuti kasneje se identičen pogovor med Katoma odvije z druge perspektive – »sedanji« Kato je zdaj v kavarni in se pogovarja s pretek...
V dokumentarnem filmu Morgana (Isabel Peppard in Josie Hess, 2019) skozi dolgotrajen proces emancipacije petdesetletna Morgana Muses redefinira svojo družbeno vlogo in začne slediti svojim sanjam. Primanjkljaj čutne ljubezni in hrepenenje po dotiku jo zanese v svet pornografije, kjer najde svoj glas in se začne umetniško izražati in tako premagovati svoje probleme. Skozi ustvarjanje se očiščuje...
Film Neskončni dve minuti (Droste no hate de bokura, 2020) preigrava idejo potovanja v času. Vendar pa liki v Junto Yamaguchijevi sci-fi komediji zares ne prehajajo v času, pač pa le komunicirajo s seboj v preteklosti in s seboj v prihodnosti. To jim omogočata dva zaslona, ki sta med seboj povezana z dvominutno razliko. Prihodnost – in nato preteklost – sta torej tisti, ki obiščeta sedanjost. S...
Huda Črna (Bad Black, 2016) daje vtis, da ga je posnela skupina prijateljev. Kar pravzaprav ni daleč od resnice. Ugandski filmski studio Wakaliwood, pod okriljem katerega je nastal, je leta 2010 ustanovil avtor filma, Nabwana Isaac Geoffrey Godfrey. Z ekipo filmskih navdušencev, za katero pravi, da so pravzaprav njegova družina, je v desetih letih posnel več kot 15 no-budget (Hudo Črno so ustv...
Ljubiteljske gledališke skupine manjših britanskih mest tradicionalno okoli božiča uprizorijo vsem dobro poznano družinsko igro o Robin Hoodu in Pantomimu, v kateri igralci z norčijami spodbujajo gledalce k vzklikanju in žvižganju. Nekoliko drugačno pot je lani ubrala skupina ljubiteljskih gledališčnikov Paranoid dramatics iz mesteca Dorset na jugu Otoka, ki si je zadala, da bo uprizorila kultn...