Britanska animatorka Terri Matthews v središče komične drame Napačna predstava (The Wrong End of the Stick, 2016) postavi vprašanje iskanja samega sebe. Glavni protagonist Malcom, na prvi pogled medel, a uglajen možak, živi običajno življenje. S soprogo sta že zdavnaj zapadla v ustaljene tirnice odtujenega zakonskega odnosa, ki ga, tu in tam, sicer vse redkeje, preseka iskrica med rjuhami.

Napačna predstava (The Wrong End of the Stick, Terri Matthews, 2016)

Film že v uvodnih prizorih nakaže, da se Malcom v domačem okolju ne počuti izpolnjeno. Brez pravega zanimanja se prebija skozi popoldneve. Soočen s krizo srednjih let, s katero se ni sposoben spopasti, postopoma tone v depresijo. Edino veselje mu predstavlja pasji hišni ljubljenček. Pasje življenje se zdi razburljivo in brezskrbno, torej takšno, po kakršnem Malcom hrepeni globoko v sebi. Ravno zato nekega dne sklene postati pes.

Preobrazbi se sprva upira, saj jo skladno z družbenim nesprejemanjem drugačnosti zavrača in dojema kot nenaravno. Njegovo razcepljenost nazorno prikaže prizor, v katerem učencem (po poklicu je namreč profesor likovne vzgoje) predava, kako zelo je pomembno, da ob izdelovanju svojih likovnih stvaritev izrazijo tudi svoja občutja – da se (likovno) izrazijo. Avtorica preplete situacijsko in besedno komiko, ko eden izmed učencev skozi okno med parjenjem opazi dva psa in vse skupaj pospremi z vprašanjem, če se tudi onadva »izražata«.

Animacija poudari karikiranost likov, ki so od okolice razločijo po tem, da so upodobljeni z risano tehniko, ozadje pa je narejeno digitalno. Podoben ironičen odnos avtorica vzpostavlja skozi celoten film. Glavni Malcomov motiv za spreobrnitev ne izhaja iz njegove lastne (zavestne) odločitve, temveč je posledica nagona. V film je vključenih tudi nekaj drugih prizorov spolnosti, s katerimi je ponazorjena ideja, da nagona – v nasprotju s človekovim vsakdanjim obnašanjem – ni mogoče nadzirati oz. krotiti. Iskanje na novo definirane identitete je prikazano kot mučen, zahteven proces, ki ne ponuja izbire in sam določa (nepredvidljive) poti spreminjanja lastnega jaza.

Čeprav se film tematike loti na hudomušen in komičen način, pa z resnostjo prevprašuje tudi današnjo družbo, ki ni naklonjena posameznikom, ki vsaj malo izstopajo od norm. Konec je pozitiven in naravnan v smeri sprejemanja drugačnosti, saj se Malcom vrne k ženi ter zaživi novo, polno življenje.