Umetnine proti travmam
V uvodni sekvenci filma Ruben Brandt – zbiratelj ((Ruben Brandt, a gyüjtö, 2018) športna avtomobila živih barv drvita po temnih ulicah nočnega Pariza. V prvem sedi izurjena kradljivka umetnin Mimi, femme fatale, ki je pravkar ukradla dragoceno pahljačo iz Louvra. Preganja jo karizmatični detektiv Mike. Skozi mesto avtomobila drvita v zelo stiliziranem, pretiranem gibanju, protagonista pa sta prikazana s preprostimi, poenostavljenimi linijami. Med pregonom spletata duhovit dialog, nasploh se njuno lovljenje zdi kot igra. V ozadju igra živahna akcijska glasba. Z avtomobili groteskno požirata preozke ovinke in se zaletavata v ulične svetilke, dokler iz avtomobilov ne popadata v nočni klub, kjer se pregon nadaljuje. Prisotni so nenavadni koti snemanja in stroga kompozicija. Zaradi stiliziranosti gibanja in humornih dialogov film sprva deluje kot šaljiv animirani poklon filmu noir.
Nato se v zgodbi pojavi psihiater in zbiratelj Ruben Brandt. V svojem odročnem sanatoriju zdravi nenavadne razvade premožnih kriminalcev, obenem se sooča s travmami iz preteklosti. Tarejo ga nočne more, v katerih se pojavljajo znana umetniška dela. Kamera in barve se v nočnih morah povsem spremenijo. Prevladujejo odtenki sive, kamera ni več statična, kompozicija je razmetana. Osebe in živali se z umetniških del groteskno prelivajo v resničnost Rubnovih sanj in ga preganjajo. Film se prelevi v resno in globoko temačno psihološko dramo. Zločinci iz Rubnovega sanatorija pričnejo krasti slovite umetnine za njegovo osebno zbirko. Z zbiranjem slik se psihiater spopada s travmami, ki mu jih je v otroštvu povzročil oče s prikritim vsiljevanjem umetnin. V nadaljevanju se zgodba odvija v razburljivem in duhovitem slogu za prizore kraj umetnin in avtomobilskih pregonov ter v resnem in temačnem slogu za prizore odkrivanja Rubnove preteklosti.
Poleg znanih klasičnih umetniških del, se avtor Milorad Krstić v filmu pokloni tudi sodobnejši pop kulturi, ki je skozi film vseprisotna v obliki prizorov, ki se sklicujejo na znane žanrske filme, plakatov obešenih po stenah in kockah ledu v obliki silhuete Alfreda Hitchcocka, ki jih za hlajenje viskija uporablja detektiv Kowalski.