Znamenja časa
V kratkometražnem eksperimentalnem filmu Predpreteklik (Past Perfect, 2019) portugalskega režiserja Jorga Jácoma se vrnemo v različna zgodovinska obdobja. »Je bilo bolje prej? Bolje je bilo prej, ni tako,« je vprašanje, s katerim nas sooči poetična pripoved.
Kamera z učinkom lomljene svetlobe počasi potuje med neprepoznavnimi podobami. Na trenutke podobe postanejo jasne in otipljive. Kaseta plava v vodi, lobanje so razvrščene v katakombah …
V daljavi lahko slišimo zven vedre melodije sinhronih moških glasov. Vabljiv napev bije vedno glasneje, prepleta se s hipnotično podobo nejasne okolice. Glasba nedvomno odmeva v naših mislih kot nekakšen urok. V naslednjem trenutku se zavemo da gre za napev, neuradno himno Islamske države (ISIS). Glasbi se pridružijo prizvok izvlečenih mečev, topota nog in streljanja.
Film niha med vtisi, od elementarnih oblik kosti vse do s hortenzijam obraščenih stolpov, med sedanjostjo in preteklostjo. Realnost se dotika sanj. Nenehni šumi so kot begajoče misli avtorja. Smernice človeških napak iz preteklosti asociirajo na trenutno stisko, ki jo občuti. Nanizani prizori različnih podob razkrivajo avtorjevo abnormalno percepcijo prostora.