Mesečni arhivi: oktober 2020

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Lošinj

Kratki film Mikrokaseta – najmanjša kaseta, kar sem jih kdaj videl (Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio, Igor Bezinović, Ivana Pipal, 2020) je prisrčna, hudomušni film o Zokiju, moškem, ki na odpadu na Lošinju najde mikrokaseto, narejeno na Japonskem. Mikrokaseta v Zokiju prebudi domišljijo in skozi neprekinjen tok misli, začne razmišljati, kaj napisi na kaseti pomenijo. Odloči se...

Zala Žagar Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Animirano nasilje

Tatia Rosenthal je animirani film Za en dolar (A Buck’s Worth, 2005) naredila kot podlago za kasnejši celovečerni film 9,99 $ (2008), tako prvi kot drugi temeljita na kratkih zgodbah Etgarja Kereta. Stop animacija s plastelinom, ki jo odlikujejo neravne linije in asimetričnost ter rjavkasti odtenki, zaradi katerih mesto in prebivalci delujejo negostoljubni, prikaže kratek dogodek – pogovor med ...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Padec v naravo

Osrednja tema Little Hilly (山川壯麗, 2020) sta individualnost in pomanjkanje empatije v odraslem svetu. Majhna Hilly je prikazan v sivih, temačnih odtenkih, kar nakazuje na njeno spopadanje z depresijo, težavami doma, lastno nesocialnostjo in izoliranostjo. Film šokira z nepričakovanim in dramatsko napetim prizorom, kjer Hilly pade iz visokega stanovanja, ki vodi v smislu vzdušja bolj pozitive...

Urška Kleindienst Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Spomin

Kratek animiran film s tehniko lutkovna animacije Razpadlo (Unraveled, 2019) je intimna pripoved o zapletenih in propadlih družinskih razmerjih. Hčerka z mirnim, pomirjujočim, a globoko čustvenim načinom spušča v svoj intimen prostor spominov in obžalovanja. Opisuje trenutek, ko z mamo brskata po babičini lastnini potem, ko je mama z babico prekinila stike.  Skozi obujanje spominov hčerka začut...

Anja Paternoster Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Peščeni valovi

Film Poplava (Wyszła z brzegw, 2020) poljske avtorice Sokye Nobok je stop motion animacija, dolga 9 minut in 20 sekund. Same dolžine filma ne opazimo, saj gibajoči pesek prevzame in popelje v modrino. Oblike se skozi film prepletajo v enotnem organizmu. Peščene alge se prelevijo v dekleta, ki gredo proti reki. Reka prične valovati ter ustvari metamorfozo, ki prikaže zgodbo. Na začetku smo priča...

Jošt Šeško Ostrimo pogled na StopTriku! 2020

Izčiščenost sekundarnega sveta

Kratki animirani film Sestrstvo (Sororelle, Louise Mercadier, Frédéric Even, 2020) obda z gosto atmosfero, ki jo ustvarja s pomočjo izčiščenega zgodbovnega (sekundarnega) sveta. Ta je estetsko in vsebinsko dodelan, vendar ohranja le tiste elemente zasnove sekundarnega sveta, ki so najbolj pomembni za uprizoritev zgodbe. Film razprostre nižinsko pokrajino, ki je čista ravnica. V daljavi ni ne go...

Staš Čebular Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Vas na preseku sodobnosti

Zgodovina vasi Gmajna je zgodovina vse intenzivnejšega propadanja, podrejanja mestu in nezmožnosti sledenja pospešeni urbanizaciji in razvoju tehnologije. Ob prehodu iz mesta na podeželje se lahko obiskovalcu zazdi, kot da je uporabil časovni stroj in odpotoval v preteklost. Film z istoimenskim naslovom Gmajna (2019) režiserja Sebastiana Koreniča Tratnika prikaže življenje v vasi skozi intimne ...

Zala Žagar Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Antigona – obče ali posamezno

Mit o Antigoni, ki se kljub kraljevi zapovedi odloči za pokop izdajalskega brata Polinejka, s čimer zavrne človeške, da bi izpolnila božje, zakone, je skozi zgodovino vzbudila mnoge teoretske premisleke in bila podlaga za mnoga dramska dela. Najbolj znana med njimi je Sofoklejeva tragedija, v kateri Antigona smrti navkljub ostaja zmagovalka; ne prepusti se krutemu vladarju Kreonu in  neuklonlji...

Rok Urbanček Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Odpotovanja besed in prijateljev

 »V svoji glasbi poskušam, da ne besedilo ne glasba nista eden drugemu suženj.« Tako portret v filmu redko izraženih misli dopolni Tomaž Pengov. Odpotovanja (Petra Seliškar, 2020), istoimenski naslov glasbenikovega albumskega prvenca, riše zanimiv razhod med »pesnikom s kitaro« in stvaritelji filma: »Jaz sem šel s to ploščo (Odpotovanja, op.a.) gor, on pa dol,« sredi pripovedi v sliki in besedi...

Eva Korenjak Lalovič Ostrimo pogled na slovenskem filmu! 2020

Prišel kot komet

Film Odpotovanje (2020) režiserke Petre Seliškar prikazuje zgodbo Tomaža Pengova, slovenskega umetnika, ki je izdal prvo kantavtorsko in neodvisno ploščo v Jugoslaviji. Življenje glasbenika je preko intervjujev (v obliki govorečih glav) prikazano skozi oči ljudi, ki so ga osebno poznali in so z njim delali, pri čemer pripovedovanje zgodb in opisovanje spominov, ki sestavljajo osrednji del filma...