Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Bronja Vencelj Merc Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Ježeva hiša – dobro je biti lastnik nepremičnine

Ježeva hiša (Ježeva kuća, 2017), hrvaško/kanadski animirani film Eve Cvijanović, ima vse značilnosti poštene basni. Podajanje moralnega nauka skozi nekoliko za lase privlečeno priliko. Enodimenzionalne in močno arhetipske like. In seveda, cel kup prikupnih govorečih antropomorfiziranih živali. Toda Ježeva hiša v klasično strukturo fabule doda dovolj svojih izvirnih idej, da je končni rezul...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Smrt proti plačilu

Moški odloži pisalo in zaključi s pisanjem knjige. Poljubi naslovnico z napisom »moje življenje« in se odpravi na svojo zadnjo pot. Kmalu spozna, da po tej ne bo stopal sam – vrsta v podzemlje se vije čez celotno mesto. Zgodba Reke (The River, 2013), študentskega animiranega filma Davida Kellnerja, ki je nastal pod mentorstvom mag. Thomasa Renoldnerja v animacijskem studiu Akademije z...

Kristian Božak Kavčič Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Nenavadni občutki in situacije

Italijanska ilustratorka in animatorka Virginia Mori v svojih animiranih delih ohranja vizualno in pomensko enovitost ter nanje prenaša izviren stil iz svojih ilustracij. Pogost motiv v njenih ilustracijah je »melanholična gospodična1«, ki jo avtorica postavlja v deloma prijetne deloma nelagodne situacije. Bolj kot s koherentno, enoznačno pripovedjo se Mori ukvarja z vzbujanjem kompleksnih, neu...

Zala Žagar Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Absurdnost in enigmatičnost Igorja Kovaljova

Delo ukrajinskega animatorja Igorja Kovaljova, enega izmed letošnjih žirantov, bi lahko glede na produkcijo razdelili na dve področji. Skupaj s svojim kolegom Aleksandrom Tartarskim in producentom Anatolijem Prohorovom so v času perestrojke ustanovili prvi neodvisni studio za animacijo v Sovjetski zvezi – Pilot studio. V uvodu pred projekcijo je povedal, da je bila cenzura nad produkcijo v tem ...

Žiga Fabjan Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Obleka naredi človeka

Politično zborovanje v temačnem distopičnem svetu. Ko na govornico stopi vodja v rdeči uniformi se po dvorani razleže gromek aplavz – ploskajo vsi, razen moža, skritega pod kapuco plašča. Čez nekaj sekund odjekne strel in govorec obleži tleh. Prihitijo stražarji, ki ga nemudoma odnesejo z odra. A prve pomoči ne nudijo telesu, temveč uniformi na njem. Kirurga zašijeta luknje na obleki. Animirani...

Lovro Smrekar Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Pretres v 59 sekundah

Mladi Bruno živi italijanske sanje sedemdesetih let, dokler ga ne vpokličejo v vojsko. Tam ga tovariši neprestano zafrkavajo, v tem času ga zapusti dekle, na koncu pa si nakoplje še mučno kazen. Njegovo življenje je v razsulu, dokler ga v potresu ne zasujejo ruševine. Potres, ki je leta 1976 v 59 sekundah stresel območje Furlanije, je spremenil Brunovo življenje. Na srečo ga izvlečejo izpod ruš...

Anja Škrlj Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Poetično perzijsko razodetje

Konji na oknu (Poetično perzijsko razodetje Rosie Ming) (Window Horses: The Poetic Persian Epiphany of Rosie Ming, Ann Marie Fleming, 2016) je risana animacija, ki sledi mladi pesnici Rosie Ming, ko je povabljena na pesniški festival v mestu Širaz v Iranu. Rosie živi v prepričanju, da jo je oče brez besede zapustil, skozi film pa se ji razkriva njegova prava preteklost. Rosie je videti dru...

Robert Kuret Ostrenje pogleda na Animateki! 2017

Izkušnja telesa v Svetovnem jagodnem izboru IV

Prva misel ob omembi animiranega filma verjetno ni ravno soočanje s telesnostjo že zaradi banalne predpostavke, da gre za formo, v kateri so ljudje, torej telesa, odsotni. A po drugi strani je telesnost – ali morda bolje rečeno, utelešenje – bistvo animacije, saj v njej prav nežive stvari postajajo telesa, ki se premikajo, delujejo in reagirajo. A o čem govorimo, ko govorimo o telesnosti kot o ...