Čustveni slalom
Slalom (2020) je odgovor Charlène Favier na nedavno javno izpostavljene škandale v svetu športa. Film ima oseben pridih, saj je bila režiserka v podobnem položaju kot protagonistka Lyz in tako s pomočjo svojih izkušenj poskuša opozoriti na problematiko nasilja nad mladimi v športu. Slalom poleg zlorab, maskiranih kot mentorstvo, izpostavi problem otrok iz nefunkcionalnih družin in njihovo dovzetnost za zlorabe s strani avtoritete. Lyz namreč v želji po dokazovanju išče nadomestnega starša, ki bi ji dal, kar ji njena družina ne ponudi – podporo, toplino, bližino. Od tu izhaja tudi Lyzina motivacija – postati dobra smučarka, da bi se lahko dokazala sebi in drugim.
Film predstavi storilca, trenerja Freda, kot večplasten lik. Na začetku ga prikaže kot zahtevnega učitelja skupine mladih smučarjev, katerega agresiven pristop žanje uspeh. V iskanju favorita, skozi katerega bi lahko izživel svoje sanje, izbere Lyz, manj izkušeno smučarko. Manipulacija se začne s poniževanjem pred sovrstniki in preraste v neprimerno fizično in čustveno bližino, ko Lyz na tekmah začne zmagovati. Njuno razmerje se hitro razširi onkraj dinamike trenerja in učenke, saj Fredova želja po Lyzinem uspehu preraste v željo po njej sami.
Vizualna podoba Slaloma ne služi zgolj beleženju lepote prostranih Alp. Pokrajina se kaže kot izolirana, mrzla in neizprosna, kar se ujema z Lyzinim doživljanjem situacije – sama, odtujena in nemočna se prebija skozi fizične in čustvene napore brez zadostne podpore družine in sovrstnikov. Izstopa kontrast hladnih in toplih odtenkov, še posebej modrih in rdečih. Zasnežena modrikasta pokrajina je popolno nasprotje toplih, rdečkastih interierjev. Lyzina nemoč in sram sta poudarjena z bodečo rdečo barvo, ki se na platnu pojavi po Fredovih zlorabah. Omembe vredne so tudi dinamične podobe tekem, ko kamera sledi Lyz po progi, medtem ko se spušča po zasneženih pobočjih, saj popeljejo v središče dogajanja in dajejo občutek, da premagujemo zavoje skupaj z Lyz.
Slalom sicer ne ponudi rešitev, ampak le nepridigarsko ozavesti o problematiki in postreže z izhodiščem za pogovor o nasilju v športu.